torsdag 23 juli 2015

Stentufft benpass - flying solo again #faceyourfears

Jomensåatt, det blev inget PT-pass idag, Gustaf fortfarande sjuk, så vad göra? #detblirintesommantänktsig. Tungt benpass var det jag kände att jag nog var sugen på #pressuremakesdiamonds, så jag knåpade ihop ett pass utifrån vad Gustaf och jag gjort tidigare, messade honom det och fick tumme upp tillbaka. Målet idag var alltså att köra 6 repetitioner i 2 set på riktigt tunga vikter. Maken blev också träningssugen så vi körde kidsen till världens bästa svärföräldrar och sedan cyklade vi till gymmet!

Passet (förmodligen helt ointresannt för alla andra än PT-Gustaf men läs om du vill):
  • Chins: 2x5 på nivå 14
  • Enbensböj, första set 6 reps på 58,5 andra set 4 reps på 67,5 #extremttungt
  • Tvåbensböj, 15 reps på 67,5
  • Squat med stång 2x7,5 kilo: 3 set om 15 squats #nemasproblemas
  • Framsida lår, 6 reps på 31,5, höjde sedan med 4,5 och klarade 2, sänkte ett snäpp och gjorde 2 till, helt dött där sedan #iniväggen
  • Pulshöjare: 6x20 sekunders tabataintervall med squathopp och framåtlutade backhopp i TRX
  • Vader: 15 + 21 reps på 67,5
  • Vader med hopp: 15 st på 40,5 och 15 st på 21,5
  • Insida lår: 6 reps på 40,5, 6 + 4 reps på 49,5
  • Utsida lår: 6 +10 reps på 40,5  (+5 på sista set)
  • Benindrag på pilatesboll 2 set, 10 av varje: Båda benen, höger ben, vänster ben (fortfarande markant starkare i vänster ben)
  • Flygplan med 5kilosvikt, 2x15 per sida
  • Pulshöjare Tabataintervaller totalt 8x20 sek: a) låg stepbräda, hög låda b) stepsprint + hopp över bräda
  • Stretch  ;)  

Jag är nöjd, jag tycker jag pressade mig tillräckligt hårt i de flesta övningarna. Jag är ju inte van att träna tillsammans med någon så kanske att det blir lite långa pauser mellan set-en mot vad jag är van vid, samtidigt är det tryggt och skönt att ha någon som kan hålla emot när man kör tunga vikter. 

Stepbrädorna och lådan var ett litet test om jag kan köra Body Step i morgon och jag kände inte av benhinnorna så då kör jag som planerat low-impact-step på låg bräda så ser vi om det håller ;)


2 kommentarer:

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina