torsdag 2 juli 2015

Om vikten av att ha ett fantastiskt supportteam för att vinna matchen

Ensam är inte stark. En sån mental och fysisk resa som jag gör nu blir väldigt jobbig om man försöker göra den själv. Precis som att framgångsrika idrottare omger sig med tränare, massörer, kartläsare, materialförvaltare, kostrådgivare, chaufförer och allt vad det kan vara så behöver jag ha mitt supportteam runt mig!

Om inte den partner du lever med stöttar din resa så blir det svårare. Det är guld värt att ha en partner som tar en extra läggning av barnen när man vill gå och träna, som har maten färdig när man kommer hem, som inte gnäller över den ständigt växande högen med svettiga träningskläder på golvet i badrummet och som accepterar att det sociala livet får inordnas i träningsschemat. Att träningen kommer först och allt det andra sedan. Det är inte enkelt att plötsligt spela "andrafiolen", jag hade haft jättesvårt att få ihop mitt liv om inte min make varit så förstående och stöttande!

Det faktum att PT-Gustaf gjorde entré i mitt liv har också varit helt avgörande för den framgång jag hittills nått. Hans kunskaper och förmåga att stötta och motivera och "rita kartan" åt mig gör att jag kan koncentrera mig på att "bara göra jobbet".  Att ta sig från kraftigt mullig sockerberoende 40-plussare till vältränad och hälsosam kvinna i sina bästa år är en snårig resa som kräver en bra och detaljerad karta, han förstår mig, han har fattat hur jag funkar och kan anpassa träningen till mig på ett helt fantastiskt sätt. Att han dessutom sprider glädje och positivism omkring sig ser jag som en trevlig bonus. Jag undrar om han KAN vara på dåligt humör?

Att jag bland mina närmsta vänner har en person som andas, äter och lever i fitnessvärlden är en ynnest som såklart inte är alla förunnad. Hon är en ständig inspirationskälla. Bollplank, en klapp på axeln och någon att ställa dom där korkade frågorna till, ja vad skulle jag göra utan henne? Alltid klok och alltid kunnig och min näst största supporter ;)

Min närmsta familj som inte tjatar om att jag ska ta en kaka eller ett glas vin utan som glatt ger mig det glas vatten jag ber om och frågar om jag vill ha en frukt till kaffet, vad skulle jag göra utan er? Ni curlar mig och sopar banan och gör min resa lite mindre skumpig. Lööv till er alla!

Alla fantastiska instruktörer på Motionshuset, jag vet att ni är valda med omsorg av er chef och jag tror banne mig ni är det bästa instruktörsteamet i världen ;) Alltid glada, alltid hjälpsamma, alltid till hands, alltid peppande och stöttande och så fantastiskt kunniga och kompetenta! Ni gör träningen rolig, varje gång!

Alla påhejjande vänner som både IRL och i sajberspäjs stöttar i med- och motgång. Ni är guld värda! Jag tog ett medvetet beslut när jag påbörjade min resa att jag skulle blogga och att jag skulle vara öppen och ärlig på sociala medier om vad jag gör och varför, det har gett mig en värdefull "supporter-klubb" och precis som Guidetti prisade fansen efter EM-guldet så prisar jag ER, alla ni som ser mina framsteg, som peppar mig när jag simmar långsamt och som hejjar fram mig mot nästa mål! Mina segrar är era segrar!

Alla fantastiska medlemmar på Motionshuset som kommer fram och stöttar och säger hej och som skriker på mig när orken tar slut på passen, jag lovar skrika tillbaka så fort jag hämtat andan :-D

Team Marina - ni är alla med, nu jäklar kör vi och så ser vi hur långt vi kommit den 24/8 när jag ska börja jobba heltid (+3 timmar pendling per dag) #nolimits #iwillmakeit #myteam



3 kommentarer:

  1. ❤️❤️
    👏🏻👏🏻

    SvaraRadera
    Svar
    1. <3 (undre raden var nog apple-specifika för det blev bara ? hos mig :( )

      Och du förtjänar tonvis med pris och beröm för din egen mil-stolpe (pun intended) :-D Att kämpa mot en kropp som inte vill och göra det som du gör *bugar mig*

      Radera
  2. Haha! Ja de där emojisarna är svåra att få fram (det var klappande händer!)!

    Fast äh, jag har ju inga hjärnspöken. De fysiska motstånden är mycket lättare att kravla sig förbi <3

    SvaraRadera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina