onsdag 29 juli 2015

Försöker tala mitt otåliga jag till rätta och avrundar onsdagen med lite högintensiv intervallcirkelträning

Jag är rätt otålig av mig och målmedveten på gränsen till fanatiskt envis #noshitsherlock, det är bra i många avseenden men nu börjar mitt otåliga jag tycka att det tar för lång tid, att den där valken som hänger där inte borde vara där, att midjemåttet minskar för långsamt, vågen står för mycket still och musklerna växer inte tillräckligt fort. Tiden går ju! Kom igen nu kroppen jag förtjänar faktiskt lite mer! Mitt förnuftiga jag påpekar då att jag faktiskt HAR gjort gigantiska framsteg på kort tid (2.22 i planka for gods sake), att det inte går att trolla bort bilringar och att det inte finns några genvägar eller quick-fixes. Men guuuuud vad jag vill ha en quick-fix, NU. #frammedtrollspötGustaf

Jag är frustrerad över att jag tycker jag kör slut på mig själv och ändå vaknar utan träningsvärk #gahhhh jag vill att det ska kännas att det händer nåt, jag vill ha ett kvitto på att jag gjort rätt, att jag gjort allt jag förmått och inte ett som kommer om en månad utan NU. Otålig? Nähä? #baraförnamnet "Alla" klagar över mastodontträningsvärk efter nya GritStrength-passet, jag var lite trött och stel i skulderbladen. whats up liksom? 

Och då kommer såklart tankarna kring kosten, äter jag verkligen rätt saker? För mycket eller för lite kalorier?  Fibrer, protein, kolhydrater, jag kan ju det där, egentligen men jag tvivlar ändå. Skulle jag få bättre resultat om jag åt mindre? Åt annat? Det är ju så otroligt komplicerat med kost och förbränning och en djungel av både kunskap och tyckande. #hjälp #vilse


Nu ikväll har jag i alla fall gjort slut på varenda kolhydratdepå som kroppen hade, så nära svim- och kräkfärdig var det ett tag sedan jag var, tack för peppen Katta! MoveIT är ett varierat och roligt pass där Gustaf blandar och ger nya övningar varje vecka. 2 korta (25/35 sekunder) intervaller per station och 8 stationer, 2 varv, 30 minuter. Workout Done! Idag utan enminutersutmaning, vet inte om han glömde den eller bara tyckte vi gjorde bra ifrån oss ändå :)  En station var hopp på låda idag och jag tänkte att "nähä fröken här ska inte hoppas på låga lådan" så upp på den stora bara, många gånger, huvudet tvekar fortfarande lite men jag kan och jag gjorde 3 av 4 intervaller på höga lådan #brajobbat #klapppåaxeln En hel del triceps också, då kändes det lite otajmat att ha maxat på dipsen innan idag #intefiffigt - och jag tänkte att jag verkligen måste få in tekniken på tricepsarmhävningarna, jag borde ju ha styrkan nu! 

I morgon är en ny dag och om det inte regnar kanske jag klipper gräset som uppvärmning :-D Nån som hjälper mig flytta studsmattan? #intesåstarkän

2 kommentarer:

  1. Hur är det, från ett dåligt utgångslägen kan man dubbla plankan på en månad?

    Jobba med det mentala och sänk kraven, eller var nöjd med att bara nästan nå ända fram just nu. Eller sätt fler delmål, och acceptera att varje mål tar lite längre tid än du tänkt. Du kommer ju att nå fram.

    Och som du vet tror jag verkligen inte att du äter för mycket! Snarare tvärtom. (tipsar om någon matsked pumpakärnor! Nyttigt fett och rikt på protein)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan allt man vill ;) tror absolut att man kan dubbla en planka på en månad, i alla fall om man börjar nånstans under 3 minuter ;) Jag har dubblat min på 2 månader.
      There is no try in do ;) som master Yoga säger, nä, försöka är inte good enough just nu. Har massa delmål men är inte nöjd när jag tittar i spegeln :( Yes it is in my head, jag kan vila sen, efter den 24/8, nu vill jag bara i mååååål. Jag är lite knäpp, alltså jag vet ju det, Pumpakärnor har jag nästan alltid i mitt bröd så "check" på den ;)
      Tack för pepp vännen!

      Radera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina