fredag 17 juli 2015

På egen hand i gymmet - styrkepass för rygg och biceps

Eftersom knät fortfarande ska vila så fick jag hoppa över Body Step idag och istället körde jag ett styrkepass för rygg och biceps som jag och PT-Gustaf satte ihop igår. Jag fick sällskap av maken och kidsen lovade sköta sig ;)

Uppvärming på löpbandet där jag försökte hitta mitt "3 km tempo", jag vet ju att jag kan gå i 9-9,30 så jag testade på 8 min/km, sprang 9 minuter och det kändes okej, mest jobbigt för benhinnorna faktiskt. Jag gjorde också några intervaller med högre tempo för att få upp pulsen lite.

Passet idag:

  • Chins  a) 3 stycken med lägsta möjliga assist b) 2x10 på nivå 14/16
  • Smal rodd a) 6 reps båda armarna nivå 6 b) 3x10 en arm i taget nivå 2 c) en arm 1x5 per arm nivå 3
  • Ryggresningar med 5kilos vikt 2x10 + 6 + 5 utan vikt
  • Latsdrag, a) brett grepp 2x10 nivå 6, b) en arm 3x10 nivå 2
  • Biceps, dropset från 27,5 4 reps till 12 reps på 9 kilo och sedan 4,5 till dead
  • Axelrehab
  • Core: Pilatesboll-kast, planka, sidocrunches
  • Balansövningar
  • Stretch
För att vara ett pass "på egen hand" tycker jag ändå att jag gjorde det hyfsat bra, core-delen var lite oengagerad och trött men jag är supernöjd över mitt dropset på biceps! 

Kroppen är bra mör nu och det gör ont både här och där, tror min 3-dagarsvila kommer precis lagom i tiden faktiskt. Men först en sista push i morgon bitti! 


2 kommentarer:

  1. Hoppas vädret håller och att benhinnorna inte ömmar allt för mycket, ser fram emot att få pisk av världens snyggaste fru.😘😘😘

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha! Som det känns nu får jag väl krypa upp för den där trappan ;)

      Radera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina