måndag 6 juli 2015

Redo att möta världen efter 27 minuter toksvettigt Grit-pass följt av balansövningar, lite skitsnack och stretch

Cyklade hem med ett stort leende på läpparna, veckan har börjat bra, okej, det var liiite tungt att ta sig ur sängen när resten av familjen semester-snoozade men en frukost och en espresso senare var jag starkt på G.



Idag Grit Strength, sista gången vi körde 12-an, jag försökte öka tempot lite men fick krampkänningar i vänster knä i utfallen #utfallärinteminparadgren så jag tog ner tempot igen. Jag var precis tokslut när sista steg-låten var över ändå så det gjorde väl inte jättemycket ;) Fick ligga en stund och försöka få tillbaka luft i lungorna och sedan sitta en stund och mota yrslen #varärmittblodtryck Tyckte jag hade lite mer tryck i de plyometriska armhävningarna idag, så uppenbarligen tog inte gårdagens combat tokslut på axlar/rygg #keepongoing

Gick iväg och körde axelrörlighet och en rad balansövningar och lyckades idag med dancers pose på balansplattan, så det är inte balansen som är problemet i utfallen konstaterade PT-Gustaf när han tittade till mig en stund. Höger ben går bra, vänster så viker knä och höft inåt, ska kolla med Osteopat-Dennis när jag träffar honom på onsdag också, eller så har jag bara kass teknik helt enkelt #realist #alltärinteguldsomglimmar Jag ska också se till att köra in- och utsida lår lite mer för att stabilisera upp mig själv #intedagsförkäppännu

Sedan en lång stretch med sällskap och lite skitsnack, energi upphöjt i 2 #älskastretch Det är så skönt när man ser att rörligheten ökar.





6 kommentarer:

  1. Jag är ovigare än ett kylskåp. Hade klart behövt va lite ambitiösare med min stretch - för ischiasen mä... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskar min stretch, du kanske borde prova lite yoga eller pilates som komplement-träning?

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  2. Vad du fortsätter att imponera! Jättebra jobbat!

    Jag borde bli mycket bättre på att stretcha ordentligt, jag slarvar alldeles för mycket med det....

    https://lightertimesahead.wordpress.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK! Det går lätt nu, är inne i ett jätteskönt flow! Jag sätter på go musik i öronen och tar verkligen till vara på tiden "mindfulness"-aktigt. Det är skönt och jag gillar det

      Radera
    2. TACK! Det går lätt nu, är inne i ett jätteskönt flow! Jag sätter på go musik i öronen och tar verkligen till vara på tiden "mindfulness"-aktigt. Det är skönt och jag gillar det

      Radera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina