lördag 18 juli 2015

Spurtar mot vilodagarna - utomhusintervaller som familjeutflykt!

Idag gjorde vi träningen till en familjeutflykt, det är faktiskt härligt att se hur barnen hänger på och också vill träna, egenpåhittade övningar, yoga-poser - och idag: trappintervaller!  Vi åkte till samma ställe som jag och PT-Gustaf var på och gjorde ungefär halva passet. Det är en backe med 10 breda trappsteg och en lite mindre backe upp mot en cykelbana. Vi gjorde två idiotenintervaller i trappstegsbacken och en 7-varvsrunda i lilla backen med armhävningar som "paus".  Mitt knä höll sig i schack och jag kände inte av det alls, benhinnorna däremot protesterade högljutt efteråt så nu ska jag försöka rehabba dom i 3 dagar, nästan 4 blir det och då är det MoveIT som inte är så tungt för just benhinnorna så det ska nog få finfint det här!

Lite sur för att benen la av, jag hade velat köra ett varv till för att ta ut mig riktigt ordentlig innan vilan men jag ska ju lyssna på kroppen, också ;) Så det var rätt beslut att istället parkera mig på en bänk på lekplatsen och låta ungarna röja runt en stund.


2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt när barnen hakar på? Alfred har mest lekt burpees det senaste året ;).
    Ha en trevlig tredagars! Vi åker till Malmö imorn och sen vidare till Göteborg några dagar. Det ska bli skönt för min söndertränade kropp :) ses på Moveit på onsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Burpees är inte det sämsta ;) :-D Ses på onsdag - supertaggade!

      Radera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina