tisdag 28 juli 2015

Grit Plyo 13 - årets svettigaste upplevelse? Galet jobbigt och alldeles underbart!

oredigerad verklighet igen ;)
10 minuter efter dagens Grit Plyo svettades jag fortfarande ymningt (se bild :-P ) - jeezzus va jobbigt det var, tokdog i maglåten, fanns inte en chans att jag ens med all min vilja kunde hålla kroppen uppe. Så jäkla skön känsla! #loveit #älskasmärtan. Halkade omkring på mattan när jag försökte hålla en planka, svettades till och med om händerna #haha #skumkänsla. Körde försiktigt för att inte belasta knät felaktigt, gick hyfsat men fick byta till squathopp istället för utfallshopp i sista rundan och nästa gång ska jag gå ner och hoppa upp i en annan övning där jag inte riktigt har styrkan att landa rätt. #lyssnarpåkroppen. För några månader sedan hade jag faktiskt problem att hoppa så att jag lyfte mer än några centimeter från marken, det kan jag nu, lite mer, har långt kvar till målbilden "studsboll" #noshit #iwillmakeit men med små steg och rätt coachning kommer att ta mig dit! Armhävning med fötterna på brädan och hopp ner och upp var ju en rätt najs utmaning också, jag klarade faktiskt några, vet inte om djupet på armhävningen var godkänt men jag hoppade i alla fall :-D



Efter passet pratade vi lite om miljövänliga, ekologiska och giftfria träningskläder, har du några tips på bra sådana så tipsa gärna i en kommentar!

Åkte hem och käkade lite mellanmål bestående av mina "protein-bullar" som jag bakar på kikärtsmjöl och hampaprotein (och lite annat) och lovade att käka kolhydrater innan Grit Strength i eftermiddag, som PT-Gustaf kanske inte var helt nöjd över att jag tänker dubbla med idag, men jag lovade ta det lugnt och vara noga med tekniken #iniväggen #nogoingback #jagvillmer



Grit Plyo 13 Sizzler





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina