torsdag 9 juli 2015

Många centimeter mindre av mig blir det!

Tog fram måttbandet i morse och blev förvånad, igen!

Minskning sedan 13/4

  • Midja minus 9 cm
  • Byst minus 3 cm
  • Höft minus 4 cm
  • Navel minus 9 cm
  • Lår minus 5 cm
Grafiskt blir det så här:

När jag måttar upp 9 cm runt midja och navel är det faktiskt svårt att fatta hur myket det är, det låter futtigt men det är det inte! Shorts jag inte kunde knäppa förra sommaren behöver jag skärp till och bh-arna börjar bli väldigt stora! 

Nu ser jag fram emot nästa mätning så jag kan få svart på vit på hur mycket muskelmassa jag har ökat, sist hade jag 49,2 kg i fettfri massa och en fettprocent på 39,7



5 kommentarer:

  1. Häftigt när det går att se så svart på vitt att det du jobbar med ger resultat! Ger mig motivation att ta tag i min kropp som blivit bortglömd de senaste 1,5 året.

    Sarah

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig har det varit jätteviktigt att mäta och kunna se resultat i centimeter eller kilo, jag hade inte orkat vidare annars. Men faktum är att jag tror att jag nu mer lutar åt att mäta andra saker, sånt som PT-n tycker är viktigare, ökad styrka, rörlighet och smidighet :-D Jag är omvänd ;)

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  2. Wihoo!! Inte minskade måtten egentligen utan att du blivit mer "det är styrkan som är viktig"! Det var ju därför jag började springa förra året. Inte för att egentligen minska i vikt (det gjorde jag ju knappt heller) utan för att få upp konditionen. Jag tänker att friska lungor sitter i en frisk kropp? Hela du ser jättefrisk ut nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag känner mig jättefrisk, och pigg, och glad och full av energi och som jag skrev för några dagar sedan så har min målbild absolut ändrat sig, utan att jag nog egentligen tänkte på det!

      Radera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina