onsdag 8 juli 2015

Om att ha ont överallt och vara ruskigt glad över det!

Jag kanske får äta upp det sen men just nu känns det rätt okej att det är vilodag i morgon, särskilt som PT-Gustaf med ett stort leende "förvarnade" mig om att ute-passet på fredag kommer att bli jobbigt, väldigt jobbigt. så jobbigt att han inte tyckte jag skulle köra Grit Cardion på eftermiddagen sen. #scaryshit #ångrarmiglite #uturkomfortzonen #ryktasombackintervaller

Jag, på fredag, efter träningen :-D

Och jag kommer att behöva parkera det här mantrat i mitt huvud!
Den här borde vara uppsatt på gymmet tycker jag :-D 
Besöket hos mannen med magiska händer - Dennis Osteopat - gick bra, rörlighetsmässigt i ryggen fick jag 3-4 cm extra! Höften fick vi (jag och PT-Gustaf) lite läxa på och knät ska vila från enbensaktiviteter i 3-4 dagar. Bröstmuskeln behöver extra stretch, det kan jag ordna :-D Så all good och full fart framåt. (Hans råd om vila i 5-6 dagar väljer jag att "bingo bingo bingo" på just nu, vi tar det första veckan jag börjar jobba, jag är hel och har inga (allvarliga) skador så nu vill jag köra! Men jag lovar att vara uppmärksam på om kroppen börjar bråka nånstans! #förlåtdennis ) Kul också att komma tillbaka till honom ett halvår senare och kunna överraska med fina resultat både psykiskt och fysiskt!

Dagens träning då. Stel, och faktiskt träningsvärk i triceps, insida lår och rumpan från igår, stack iväg till gymmet en timme innan MoveIT-passet började för att avrapportera osteopat-informationen till PT-Gustaf (dom får såklart lov att snacka med varandra också om dom tycker det behövs) och värma upp ordentligt #ingaskadornutack så jag gick 30 minuter på bandet med snittfart 10 min/km och övade sedan lite balans, jädra svår position den där #envis #iwillmakeit och sedan var det bara att köra megahårt intervallpass #pannben #svett #älskasmärtan.

  • Jag gjorde axelpressar med 10 kg på skivstången, tungt men genomförbart
  • Jag gjorde smal rodd med 15 kilo - jag hade kunnat ha mer #WHAT? 
  • Jag fixade coreintervallerna utan att nästan-dö eller kräkas #högstavinsten
  • Jag gjorde asmånga stegut-hoppin-burpees, typ säkert nästan 25! #snartgörjagdemmedhopputockså
Och så en massa annat, ingen smärta från knät, nästan - squathopp på brädan gick inte. Nu känns kroppen faktiskt rejält trött, musklerna ömmar överallt och det var en riktig pain att gå uppför trappan #Iloveit #resultatfokuserad Jag frågade Gustaf för ett tag sedan om man lär sig älska smärtan, det gör man sa han, det är då man vet att man får resultat. Han är klok han den mannen ;)  Så nu tänker jag älska min smärta med vetskap om att det är den som bygger min kropp! 







6 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

  2. Bra kört idag!! Dessa pass är ju skitbra, har haft en paus från de och kört Grit ett tag, men nu ska jag fortsätta till hösten :)
    Mvh Linda Öberg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kör båda :-D mer är bättre ;-) Bonus när det är pt-n som är instruktör också :-P

      Radera
    2. Hoppas att tiderna inte krockar i höst, det gjorde de lite i våras.. Ja han är grym Gustaf! Har ju en man som är gritinstruktör oxå så jag hoppas få tjuvkika lite på nya releasen ;)

      Radera
    3. Ah! Då ska jag träna för din man på söndag och måndag tror jag :-D Har inte haft det nöjet förut :-) Vi ses snart igen!

      Radera
    4. Ah! Då ska jag träna för din man på söndag och måndag tror jag :-D Har inte haft det nöjet förut :-) Vi ses snart igen!

      Radera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina