onsdag 22 juli 2015

När det inte blir som man tänkt blir det nåt annat istället #donotfearchange

Sjuk instruktör så inget MoveIT idag, blev ju såklart besviken, hade sett fram emot att köra ett stentufft pass idag, men när det inte blir som man tänkt så blir det nåt annat istället har en klok vän lärt mig. Valde mellan CX (core-pass) och BodyStep, efter att ha konsulterat chefscoachen så bestämde vi att benhinnorna ska vila lite till så jag bokade mig på CX.

Eftermiddagen tillbringades med att prata om träning, personlig utveckling, jobb, framtid och en massa annat med en god vän, tonvis med energipåfyllning, massor av skratt och lite tankar som behöver marinera lite. #foodforthought #ietttidigareliv

Cyklade sedan bort till gymmet och även om CX tidigare inte varit ett favoritpass försökte jag ändå ha en positiv inställning och tänka att det kommer att bli annorlunda nu när jag är starkare. Och det blev det ju på ett sätt, jag kände inte alls samma frustration över att inte fixa övningarna men å andra sidan kände jag mig flera gånger ruskigt långt ut på djupt vatten utan flytväst (aka PT-Gustaf), jag hade känt mig betydligt bekvämare om det varit planerat att jag skulle gå och att jag och Gustaf i förväg hade kunnat gå igenom övningarna och se vilka som kanske gör mer skada än nytta just nu, nu fick jag där, själv, försöka fundera och tänka. En "spider"-planka kändes ganska omgående i axlarna och jag förstod inte riktigt heller hur jag skulle göra övningen korrekt, blev såklart nervös att jag skulle pajja allt som Gustaf byggt upp så jag struntade i hela spindelgrejen och gjorde bara plankan rakt av. Sedan var det en utfallsövning där jag inte hittade nåt bra alternativ så jag gjorde den, men långsamt och utan viktbelastning. En biceps-squat där knät inte alls var bekvämt - jag fattade inte här heller hur jag skulle lyckas göra en korrekt sqat och samtidigt behålla bicepscurlen. ÄnnyWäj ;) Som träning var det kanske inte direkt lysande men jag lärde mig att tryggheten i att jag vet hur övningen ska göras är viktig för mig och det tar jag med mig framåt i mitt träningsliv. Jag reflekterade också över att jag faktiskt verkligen gillar HIT-träning, jag saknade pulshöjarna, kändes inte som "riktig" träning på nåt sätt #knäpptmensant #lessonlearned

Efter passet så gjorde jag 2x10 dips på nivå 14 så dipschallenge completed #målgång #älskatriceps. På chinsen har jag en liten bit kvar men jag kommer dit, det vet jag! #positivethinking

Jag har skaffat mig en liten träningsamulett, ett halsband med texten "Pressure makes diamonds" och "#älskasmärtan", det är Smolk som stansat brickan och jag tänker att jag ska ha den som en påminnelse om varför jag gör det här, både till vardags och under träning! #presenttillmig #fokuspåmålet



Imorgon är en ny dag och då blir det antingen som jag tänkt mig eller så blir det nåt annat, och det är helt okej!


2 kommentarer:

  1. Hittar inte just den brickan men jösses va mycket kul det fanns på den sidan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är specialgjord för mig så just den går inte att köpa ;) Många roliga, finurliga och tänkvärda "sayings" finns det :-D

      Radera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina