söndag 2 augusti 2015

Startar söndagen starkt med Grit Strength #starkärdetnyasmala

Kidsen var utackorderade till morföräldrarna i natt så även om lördagskvällen blev, med mina mått mätt, lite sen så sov jag gott och vaknade pigg som en mört, redo för dagens första pass - Grit Strength #yey #riseandshine #noexcuses. Värmde upp med lite rodd eftersom ryggen var lite stel efter två dagars vila och kände mig sedan pepp och redo! Ökade "lilla" stångens vikt till 3,5 per sida, använde den i sista setet av squatpressarna och i frivändningarna men annars körde jag med 5 per sida, funderar på att lägga på en etta till där ;) Gjorde utfall utan hopp och släppte plattan på slutet i sista låten. I det stora hela är jag nöjd med min insats #onemoreset, och framförallt inga känningar i ben eller knän #högstavinsten.


Stretchade, rullade lite på foamrullen och gjorde några chins innan jag gick hem och käkade träningsmellis bestående av mina chokladmuffins med färsk nektarin till! Jag hoppas våra egna persikor hinner mogna i sommar, i värsta fall får vi väl försöka bygga nåt slags växthus kring trädet, dom är så fantastiskt goda!

Nu ska jag vete-sanera mitt kök - råkade få i mig en ganska liten mängd i fredags och reagerade väldigt starkt på det så nu får jag inse att jag inte har "råd" att riskera kontaminering av min mat längre, det är helt enkelt inte värt det. Familjen får klara sig utan vetemjöl helt enkelt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina