tisdag 25 augusti 2015

Vilovecka - dag 2 - där jag höll på att hungra ihjäl och anklarna fortfarande gömmer sig

Hur känns det då? Jo tack bra :-D Kroppen känns förvånansvärt fräsch, ingen stelhet, ömhet eller ont nånstans. Mina händer somnar lite ibland så axlarna återhämtar sig väl fortfarande då kan jag tro ;)  Värre är det med mina anklar som gått in i dvala kan man säga, jag som var så nöjd över att dom inte svullnat i år (ett problem jag haft sedan graviditeterna som liksom aldrig gick över), idag har jag i alla fall lyckats stå upp och jobba lite och jag promenerade hem från bussen så ett uns bättre än igår men fortfarande inte bra. Attans.

Jag sköter min knärehab och kyler varje kväll ;)

Mentalt är det såklart jättetufft att ta in så mycket information på så kort tid men när vi idag loggade in i "mitt" system så kände jag bara "yey det här kan jag" och kommandon och funktioner sitter verkligen i ryggmärgen jag behövde inte ens tänka! Helt galet egentligen har inte sett systemet sedan i oktober förra året och bang bara så är jag igång!

Ett litet problem, jag är så sjukt hungrig hela tiden, har varit hungrig hela dagen, käkat frukt men det hjälper ju inte! Så jag måste få med mig bra mellanmål, inte så lätt när jag har nästan 2 timmar "mellan kylskåpen" så har du tips på vete/socker/mjölk-fria mellanmål som är feta och proteinrika som inte blir förstörda av att vara utanför kylskåp ett bra tag så tar jag tacksamt emot tips! (worst case får jag väl ta med en burk tonfisk och sleva i mig men finns ju risk att mina nya kollegor tycker jag är ett uns märklig då #haha #kattmat). Och jag vet vad Gustaf skulle säga - kaffedrink... får väl överväga den igen kanske, om det går att vänja sig #manskaaldrigsägaaldrig #kaffeärgott

Ses igen i morgon!


6 kommentarer:

  1. Haha innan jag ens hade läst färdigt inlägget så tänkte jag på den där kaffedrinken som mellanmål... haha. Den blir man ju visst asmätt av och är ju såå nyttig. Så kanske prova den i alla fall? Jag röstar ner tonfisk, i alla fall nu i början av ditt nya jobb haha.
    Avocado är ett bra alternativ. Du kanske kan svänga ihop några proteinbarer, finns ju en uppsjö recept på det.

    Härligt att det är roligt på jobbet!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar att ekologisk avokado inte var svindyr... Har försökt klura på ett recept på en bar som inte innehåller torkad frukt (socker du vet) och alternativet är morot. Men det blir ju inte så hållbart. Kanske kan utveckla mina chokladmuffins iofs! Borde gå att gömma rätt mycket hampaprotein i dom! Och så kaffedrink på det ;-)

      Radera
  2. Nötter, avocado, raw food bollar, proteinbars/kakor/muffins (som sagt, det finns massor av recept, och så kan man säkert improvisera lite också), pannkakor gjorda på bovete och rårismjöl. En liten kylväska borde väl funka också, med typ keso eller liknande.

    Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, avokado är gott. Men dyrt.. Nötter vill jag bara äta i mindre mängd och inte torkad frukt så mycket rawfood-bollar/kakor går bort. Keso finns ingen mjölkfri tyvärr :-(

      Radera
  3. Ett bra mellanmål är 40g ost (låg fetthalt typ 5-10%) en frukt och några nötter det blir ca. 100 kalorier. Jag kan tipsa om en bra bok som kan ge lite fler matförslag, Isodieten finns nog att låna på biblioteket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ost är bra, tack för tipset!

      Radera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina