måndag 3 augusti 2015

Stoltare, svettigare och starkare än jag var igår! #dedicated #pannben

Good Morning people! Maken har börjat jobba så ensam med kidsen, lillebror ville följa med till gymmet "om jag får träna dom här mamma" (pekar på biceps) :-D "Klart du får, men du måste träna tricpes också" svarade jag :-D #detskabörjasitid. Lillebror ska gå på "Born to move" till hösten, det är LesMills barnkoncept, ett bra sätt att aktivera barnen och inspirera dem till rörelseglädje! Just nu har Motionshuset ett erbjudande med rabatterad kursavgift så har du inte anmält dig så gör det NU tycker jag, i alla fall om du bor i Falkenberg ;)

Grit Strength med Pernilla idag, nu börjar passet sitta och det är lättare att "bara göra" och inte tänka så jag kände mig modig och lassade på en extra etta per sida på min tunga stång, så totalt 6 kilo per sida, den lätta fick 3,5 idag också. Och jag är så enormt stolt över att jag fixade det! Hade lilla stången i sista setet i andra låten och i frivändningarna, annars hade jag alltså 12 kilo + stång #kanintetropådet. Det var tungt, men så skönt när man klarar det! Som vanligt var jag en tokblöt disktrasa efter passet men det är ju den känslan jag vill åt så #missioncompleted ;)

Stretchade lite och lillebror och jag gjorde lite yoga, tillsammans gjorde vi barnets position, hunden och kobran. Och så tränade vi förstås lite biceps och triceps då ;) hittade en 1-kg-hantel och vi kanske får jobba lite med hållning och teknik men poäng för vilja utdelas :-D

5 kommentarer:

  1. Jaa shit, lika starka idag igen ���� jag hade 15 kg på rodden och 12 på resten idag, det känns vill jag lova :D men det är så kul! I slutet av 13 kommer vi ha 15 rätt av, eller hur? Deal?

    SvaraRadera
    Svar
    1. We rock! Men inte femton på varje sida va? :-D Mitt första mål blir att klara hela passet med 6 per sida ;) Men jag kan säkert trycka upp rodden till 15 :-D Vi får hoppas det finns tillräckligt många körbara grit-pass på höstschemat bara!

      Radera
  2. Jaa det är det som är lite av mitt bekymmer, att tiderna ska passa... Nu hoppas jag mest på träningsvärk imorn :D annars går jag dit imorn eftermiddag och lägger på ännu mer vikt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har vi ungefär samma tanke ;) Ska träna med Gustaf klockan 10 i morgon först bara ;)

      Radera
    2. Bokad på Grit nu, noll träningsvärk :-o

      Radera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina