tisdag 11 augusti 2015

PT-pass # 26 - jag bara älskar det, varje gång!

Jag tokgillar verkligen mina träningspass med PT-Gustaf, logiskt går det inte alls ihop, egentligen borde jag hata dom ;)  Han kickar ut mig ur min komfortzon gång på gång och får mig att trotsa smärtan och fortsätta när jag egentigen inte vill, Och så kommer jag på mig själv med att stå och le #heltsinnes #mindfuck och bara älska hela grejen. Whats up liksom? #världensbästakänsla

Passet då, jo, alltså överkroppen ÄR trött, inte konstigt men det märks på prestationen helt klart, nya övningar och nya twister på gamla gör att kroppen hela tiden utmanas och inte stannar upp och tror den vet vad som kommer :-D #jaggillarmassor.  Först lite ben, utsida och baksida liggandes på matta där Gustaf trycker emot och jag får banne mig ta i allt vad jag orkar, kul och utmanande på ett helt annat sätt än maskin / vikter när motståndet verkligen hela tiden är exakt så mycket som jag klarar. Lite core-övningar och sedan fokus på bröstmusklerna, bänkpress (glömde kolla, kändes blytungt men tror inte det var det), hantelpress och bröstmuskler i maskin. 2 dropset på insida lår följdes av dips och sedan dropset på triceps och biceps.Avslutade med rodd, var skönt för min bodycomat-ömma rygg #älskasmärtan

Jag värmde upp med totalt 25 minuter på bandet, 3,1 kilometer, sprang 4 1-minutersintervaller, 2 på 5min/km och 2 på 4,30min/km.

Hann bara med en kort stretch efteråt eftersom jag hade lunchdejt med en fd kollega, men det gör inget för jag ska köra Grit Cardio i eftermiddag så jag stretchar ut efter det istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina