tisdag 27 oktober 2015

Trx-pass med sällskap och tabata-avslut

Idag tränade jag med en av "mina" fina simmarungdomar, Nena! Jag har gett två av tjejerna 2 veckors provmedlemsskap på Motionshuset och idag premiärtränade jag med Nena. Jag hade satt ihop ett trx-pass med övningar som det är svårt att göra fel på och som involverar stora muskler och som ger lite pulshöjning. Vi körde dem i superset 3x10. Jag borde ju vila benen idag ;-) så för egen del bytte jag benövningar till biceps/triceps/bröstpress, det var nog belastning på benen ändå, dom är INTE redo för mer träning än. #komigenkroppen #återhämtning. Vi avslutade med en 4-minuters tabata tillsammans och sedan körde jag en till i ski-ergen.

Så, idag ett sånt där pass som kanske inte går till historien som det mest effektiva och med mest resultat för min del. Men lite pulshöjning och förhoppningsvis lite inspiration och motivation till Nena att komma igång och ha träning som en naturlig del av livet!



Ät riktig mat varje dag, träna, sov gott, ha skoj -
då kommer du att trivas med dig själv och ditt liv!
 






Ps: TRX-passet såg ut så här:
Squat m hopp + djupa armhävningar 
Enarmsrodd med hand bakom + Vadhopp bakåt
Benindrag mage + planka 30 sek
Höftlyft med indrag +  sneda crunches 
Rodd + Pistolsquat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina