onsdag 21 oktober 2015

Plötsligt händer det - ett bodystep-pass! Och det ÄR ju så jäkla kul!

Hade helgarderat mig och bokat mig på både MoveIT och Bodystep och velade en massa om vilket jag skulle köra - eller båda #litetokigjagvet. Men så blev MoveIT inställt och tja, då var ju valet gjort - all in på Body Step alltså! Jag har en tendens annars att välja kortare pass framför långa nu när tiden är mer begränsad, det är något min PT haft lite synpunkter på, han har ju rätt, jag ska inte BARA köra hård intervallträning hela tiden ;-)

Idag 70/30-versionen med galet duktiga Lovisa som instruktör så utmaning för koordinationen fick jag också! Av nån anledning kände jag inte igen en av låtarna, måste ha förträngt den och dom där hoppsaskutten slog knut på mina ben så jag struntade i dom helt enkelt. Det är så himla kul med bodystep och timmen bara flyger iväg! Och det är en rejäl utmaning för benen också #ajajajaj Det är en bentung vecka det här #hurtänktejagnu. Mina lår beter sig lite bråkigt och har gjort i några veckor, framsidan knyter sig och det är väl okej under belastning men när jag tar bort belastningen och försöker få muskeln att slappna av så gör den inte det, det ser lite knäppt ut att stå rakt upp och ha två lårmuskler som är helt spända, jaja, dom kommer väl in i matchen igen snart ;)

På bilden har jag på mig mina supersköna brallor från UFO, dom har aldrig suttit så bra som dom gör nu - ett ganska långt tag kunde jag inte ens knäppa dom faktiskt #success #turjagsparadedom.

Jag satsade lite tid på att stretcha idag och det är jag så himla glad för - det är så stor skillnad på hur kroppen känns sedan! När jag kom hem hade maken värmt mat till mig - superlyxigt! I söndags gjorde vi lasange till familjen och då gjorde jag en slags variant på moussaka till mig - den blev jättegod och den värmde vi idag!

Short summary in english: Todays workout was Body Step, I really need to push myself to do some workouts that are longer than 30 minutes ;-) Today the version with a little more advanced steps which meant I hade to use all of my coordination skills! Had a blast and will try and do this more! 

2 kommentarer:

  1. Visst är det en triumfkänsla när man kommer i plagg man inte kunnat ha på sig på år och dag?

    Jag har en blå skir tunika i viskos sparad, i storlek 46/48, som jag verkligen älskar. Den har inte passat på ett väldigt långt tag (hade strl. 56 i överdelar innan jag började gå ner i vikt), men innan jag blev gravid var det nära att den passade igen! Jag fick den på mig, det såg inte korkat ut, men den var fortfarande aningens, aningens för tight. Men jag får ha kvar den som delmål igen när jag kan sätta igång med träning på allvar i sommar! Det retar mig dock att jag var sååå nära att kunna använda den igen!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kommer säkert att kunna ha den direkt efter förlossningen, du går ju ner nu också - egentligen! Och ja, det är verkligen på kläderna man märker det mest, jag har ju inte velat köpa så mycket nytt än men snart måste jag nog för det mesta är stort och mycket är väldigt slitet nu. Har blivit snål, allting värdesätts nu i relation till hur många "pt-timmar" det kostar :-D :-D

      Radera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina