lördag 3 oktober 2015

Ur min synvinkel - om ett pass som nog var viktigare för knoppen än kroppen

Började dagen med att fullfölja en squat-challenge som tjejerna på jobbet utmanat mig i. Fast jag tyckte nog att dag 30 inte kändes särskilt svårt så varför hålla på och göra 50 hit och 50 dit så jag körde på sista dagen direkt #ingettålamod. Det var 5 olika sorters squats och 10 av varje och sedan 4 varv av det, så 200 totalt. Körde igenom det utan vila och muskelmässigt kändes det inte särskilt mycket faktiskt, fick en lätt uppvärmning typ. #haha #starkareänjagtror. Uppvärmningslåten på Grit Strength 13 är jobbigare :-D :-D




Sedan pausade jag lite och hamnade visst i soffan :-/  Lillebror visade sig ha skaffat sig ett av dom förhatliga virus som alltid cirkulerar den här årstiden och det får mig oftast rejält ur balans. Jag vet att jag inte kan börja avvika från planen "bara för att" utan jag vill verkligen göra de pass jag har planerat om jag inte är sjuk. Så, sluta fundera och bara gör det. Försökte springa lite som uppvärmning men kroppen ville inte alls, så jag slutade pressa den och gick några minuter istället. Hade bestämt mig för att vila överkroppen idag - eller nästan i alla fall, började med lite chins, 10 på 14 och 5 på 12 - för jag har fortfarande lite känningar i axlar och nacke efter förra lördagens thaiboxningspass. Det blev alltså ett benpass, körde benpress både sittande och halvliggande (där jag först fick kämpa med att lasta av 200 kilo *morr* ), lårcurl, benindrag på pilatesboll, vader och sedan benlyft på balansplatta. Avslutade med att kicka lite och sedan stretchade jag. Körde 10-15 reps och 3 set men har ingen aning om vilka vikter jag hade. Förutom på sittande benpress då där jag hade 100 kilo. Det här passet var bara viktigt att genomföra, för mitt huvuds skull, vikt och resultat kändes inte alls relevant. 

Så här såg min träning ut, ur min synvikel ;-)













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina