söndag 25 oktober 2015

Balans och rörlighetsträning en helt vanlig söndag

Planen idag var ett lugnt balans- och rörlighetspass och det blev det, nästan #baralitetabata. Började med övningar med pinne, axelrörlighet och bålrotationer, skönt för den oväntat trötta ryggen #vadhändeliksom. Sedan gjorde jag crunches med pinnen och påmindes om att jag första gången jag provade inte hade en chans att få in fötterna  och nu är det nemas problemas #fokusframsteg. 

Sedan gick jag över till pilatesbollövningar, tyvärr finns det ingen stor boll kvar på gymmet den gick sönder och jag behöver en stor för vissa balansövningar, likaså finns bara en boll utan sand i - och den är det ju ofta lite huggsexa om så idag tog jag en mindre boll med sand i ;-) Inte samma men det funkar. Började med "bollbrottning" ser löjligt lätt ut är hur svårt som helst ;-) knästående på boll (där jag tryckte till mitt onda smalben, INTE skönt nånstans #klantarsle) och bäckenrullning på boll. 

Jag är förhållandevis orörlig i nedre delen av ryggen så jag försöker hitta övningar som kan hjälpa mig bli mjukare där, idag gjorde jag stående extensions bakåt och en yoga-pose som kallas kamelen - där har jag hyfsat långt kvar till att nå tårna, #moahhhhh #kylskåp #måstebörjanånstans. När jag kör min stretch brukar jag ha med bow pose och plow poste, nu lägger nog till kamelen också! 

Lite balansplatta och sedan min rotated warrior pose och lite dancers pose - som jag faktiskt klarar av att hålla rätt länge nu! #stolt När jag blir rörligare i ryggen kan jag nog få till en riktig fyrkant också! 



Kunde inte låta bli att köra lite tabata också så det blev 4 minuter på ski-ergen. #förliteendorfiner #måstejuhalitepulsockså

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina