tisdag 20 oktober 2015

Ett troligt roddrekord och lite blandade smålyft i gymmet

Gymråttade mig idag med alla grabbsen ;-) #varärallatjejer. Fick brotta mig fram en del och leta som en tok efter en ledig karbinhake, tänk om "folk" kunde låta dom vara där dom ska vara? #gymvettoetikett #ilandsproblem. Körde ett rent gympass idag, fokus rygg, biceps och triceps. Började med att ro 1000 meter som är en av uppgifterna som jag har på min lista från PT-Gustaf, med mål att förbättra mig tills han är hemma igen. Jag vet inte om vi har tagit tid sedan slutet på maj men då var tiden 4,42, idag 4,38 - då får jag erkänna att jag hade nog en hel del mer att ge plus att jag la en massa sekunder på att fippla med displayen, det är svårt att göra sitt bästa när man inte har nån som peppar och skriker på en ;-) #behövermilitärvarianten Så nästa gång ska jag banne mig under 4,30 i alla fall!

Började sedan med chins, först fria och sedan assisted, klarade 3 på nivå 8, gjorde sedan några excentriska med mer stöd också. Sedan assisted dips (10x nivå 10) följt av latsdrag 3x10 nivå 6, sist ett dropset var på triceps och biceps med start på 31,5 kg och 6 reps. Avslutade med utåtrotationer för axlarna.

Lite meckligt att lyckas fota idag med så mycket folk men en bild på latsdrag blev det i alla fall ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina