måndag 19 oktober 2015

Tågstrul, hemmajobb, Grit Strength 14 och Tabata

Idag dissade jag MoveIT för Grit Strength 14. Jag gillar verkligen grit-konceptet och när jag nu fick en oväntad chans att köra och det fanns 2 platser kvar när jag tittade i bokningssystemet, ja då var det ju inget att tveka över #mindagidag. Första gången jag körde release 14 idag och den var grym - för benen - herremingud så många utfallshopp #neverendingstory, benen var fortfarande trötta från i lördags men jag var hänsynslös och bad dem hålla tyst och så körde vi - i alla fall nästan - in i väggen muskelmässigt idag. Nästa gång kan jag lägga på lite vikt på stången och köra lite hårdare.

Hur kom det sig då att jag jobbade hemma idag - jo, jag lämnade hemmet 6.55 för att åka till jobbet - med tåg - 11.30 var jag hemma igen - utan att ha lyckats komma till kontoret #dubbelsuckikubik. Strömlösa spår och förseningar och när jag väl kom fram till Kungsbacka tänkte jag inte riskera att inte komma hem i eftermiddag så jag vände helt enkelt hemåt därifrån. Väl tillbaka i Falkenberg väntade ingen shuttlebuss #hurtänktedomnu, så jag fick en rask promenad på några kilometer, i klackskor med två tunga väskor ("kettlebells"? #haha). Så, tack trafikverket för att jag kunde köra Grit idag ;-)

Efter grit-passet kom Anna och sa "Tabata?" och jag tänker "du är komplett galen" men munnen säger "tja varför inte" och "Emelie ska du med?" #viärlitegalna. Det blev burpees, tricpesarmhävningar, utfallshopp (tack för den Anna! #skrattar) och snabba-fötter. Workout DONE. Snabb stretch av ömma lårmuskler och hem till dukat bort #lyxigt.


4 trötta och glada tjejer som har kört stenhård intervallträning i 31 minuter 

Short summary in english: Didn´t make it to work today, trains were not running due to power problems, that meant I could do the Grit Strength with my new training friends - and we had so much fun! Finished it off with some tabata intervals!

4 kommentarer:

  1. Snygga flickor, men snyggast e min fru såklart! Lite smått galna dock��, tabata efter ett gritt-pass.

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-D Finns det kräm kvar i kroppen är man inte färdig helt enkelt :-D

      Radera
  2. hha låter underbart! Och jag mår bara så dåligt för att jag inte kan träna. :( gjorde ju det dumma att tro att jag var frisk och gick på värsta träningen som jag sen fick ångra. :( 3 veckor totalt har jag varit sjuk och jag vill ju bara träna! Men får leva mig in i andras träning hahaha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju så himla svårt att hålla sig på mattan och lyssna på kroppen :-( Antar att du fått alla immunförsvarstärkande tips redan men utomifallatt du inte fått det så ;-) blåbär! och probiotika! Krya på dig och hoppas du snart är tillbaka till din träning igen!

      Radera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina