lördag 24 oktober 2015

Grit Strength och snyggt blåmärke på benet #godmorgonvärlden

Rivstartade lördagen med Grit Strength och idag repris på den grymma release 12! Lastade på extra vikt sen sist och kunde faktiskt ha tagit lite till, det är ganska få repetitioner över huvudet och jag gjorde alla axelpressarna med 14 kilo på stången! #jättestarkt. Axeln höll sig hyfsat tyst, det är bara armhävningarna som är svåra att göra helt utan att det känns. Älskar Grit-pass och det är faktiskt ännu roligar nu när konditionen är bättre och man faktiskt hinner återhämta sig mellan set-en och låtarna :-D Superextraroligt när man har goa tjejer att köra med också! #viärsåjäklastarka. Men NU måste mina ben vila och så hoppas jag på lite superkompensation nu då ;) Nästa tunga benpass blir Body Step på onsdag!



Efter passet gick jag och tog fram den höga boxjumplådan och hoppade lite bredvid och kände på höjden. Emelie tog ett skutt upp och - nä vi tävlar inte ;-) - kom det en liten djävul på min axel som skrek HOPPA  DÅ! Men lite förnuft hade jag kvar så jag började med nåt slags "assisted boxjump" #haha #nyövning så jag kunde känna hur högt det faktiskt är. Sedan tänkte jag hoppa upp med ett ben först, ni vet som ett slags häcklöpningshopp. Det gick inte så bra, fastnade med skon på kanten och AJ! smalben skrapat svullet och blått. Slog i andra knät lite också men inte alls farligt. Så här sitter jag med is på benet #intefiffigtalls #ärhuvudetdumtfårkroppenlida. Mera vadträning alltså ;-)


2 kommentarer:

  1. Haha så gött ändå att jag hetsar dig lite haha. Men nä, det är ingen tävling. Jag var bara skitsur när du slog mig med hästlängder på squatpress...haha. Men det triggar mig bara! Nästa gång kommer du också upp på den där boxen! I know it.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag påminner mig ofta om att du är ett halvår före ;-) Och jag SKA upp på den där men kanske inte direkt efter en svintung benvecka - kanske inte helt fiffigt att prova just idag ;-)

      Radera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina