söndag 18 oktober 2015

Gympass med chins, axelrehab och tabata #framgång #chinsutmaning

Minskade motståndet på chinsen idag och lyckades göra 1 godkänd på 8 och 3 godkända på 9! #detgårframåt Fick lite hjälp av frustrationen som uppstod när löpintervallerna idag var med betongben i sirap, fullföljde inte, verkligen inte likt mig att ge upp, men jag hade helt enkelt inte tillräckligt jävlaranamma på egen hand för att genomföra dem när det var så tungt. Efter chinsen gjorde jag dom axelövningar jag kan göra så det blev raka push i cablecross, trx-I och utåtrotation i gummiband - gjorde inte ont alls så det är bra!

Ville ha revansch på löpintervallerna ;-)  så satte igång tabata-appen och bläddrade fram spellistan till Chris Unknowns Surrender (den är 4,20 lång- helt perfekt!) Första omgången körde jag 4x squathopp / burpee på bräda och 4x trx-sprint, vilade några minuter och sedan körde jag 8x20 sekunder på ski-erg. Min tanke var att ha en omgång som gav lite ben för att minska eventuell träningsvärk som är på gång från igår och en som gav överkropp och axlar lite syre och blod i musklerna.

Avslutade med att träna på pullups vid stången, innan man kan dra sig upp måste man kunna hålla emot på nervägen så hopp upp och håll emot (excentrisk träning) - det klarar jag faktiskt på pullups nu! Bildbevis ser ni här :-D



Short summary in english: Today focus on my chin-ups and pull-ups, and since the intervals on the treadmill did not work I did some tabata intervals instead!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina