onsdag 14 oktober 2015

#wihoo - Jag gjorde det! 10 armhävningar på fötter!

Cirkelpass idag också - MoveIT alltså ;-) Men först lite balansövningar, lyckas nästan med den där vinkla-sidan-grejen nu! MoveIT idag med Marlene som instruktör och hon körde samma runda som Linda gjorde i måndags men med femtio (!) sekunders intervaller. Erkänner att benpasset från igår verkligen satte min #älskasmärtan på prov, satan-i-gatan vad det brände! Mitt i cirkeln var det armhävningar och från ingenstans kom en tanke "om jag kan lyfta 39 kilo i bänkpress då kan jag banne mig göra 10 armhävningar på fötter" - och se det KUNDE jag ju! Blev så paff att jag inte försökte mig på 11 ;-)  får ta det nästa gång #haha #kanmeränjagtror

Efter passet så körde jag och Anna och Minja en omgång tabata, taskigt valda övningar med tanke på mina ömma ben #intefiffigt men igenom kom jag! Lite stretch hann jag med innan jag åkte hem och fick maten serverad!

Short summary in english: Interval training today! One of the stations was pushups and I tried to do 10 on my feet and I dit it! This is a huge accomplishment for me!


2 kommentarer:

  1. Tänkte exakt samma sak i helgen.
    När jag var på löparlägret med Madde och vi skulle trötta ut muskler i ryggen med hjälp av armhävningar, så tänkte jag;
    "Jag får nog göra dem på knä", men så valde jag ändå att testa och fixade 7 stycken på tå (?!) och hade nog klarat några till. Märklig känsla. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Du var med här nere i Bråtadal? Superfint där! Jag är duktig på att "skapa sanningar" om mig själv och vad jag kan och inte, min PT har varit bra på att slå hål på dem, men ibland så lyckas jag på egen hand också! Grymt jobbat av dig! Jag funderar på hur många jag faktiskt skulle kunna göra men vågar inte riktigt pressa nu när axeln visade sig vara lite mer än trött.... Kul att du tittade in och ännu roligare att du kommenterade!

      Radera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina