tisdag 6 oktober 2015

Att våga försöka - och fånga tillfället - och faktiskt lyckas!

Gick upp 5.22 i morse #detärtidigtdet #intemorgonpigg - jag är en zoombie så tidigt. Jag slog upp telefonen för att stänga av larmet och vem ler mot mig då? Jodå, där är han, som gubben i lådan - PT-Gustaf! Han har skickat ett meddelande med pepp och strategier. Har jag sagt att jag har världens bästa PT? Jo det har jag nog, nån gång ;-) Men nu sa jag det igen! #världensbästagustaf #världensbästaPT. I korthet kan man säga att coachens budskap löd "kör ett pass bara för att det är kul och skit i prestationen"

Nåt vajsing har det varit med kroppen, fixade ju inte att springa i lördags, söndagen var allmänt slö och måndagen gick i ett lätt-illamående-töcken och släpade runt på två betongklumpar till ben. På eftermiddagen höll jag på att missa spårvagnen och sprang typ 100 meter och det kändes som ett grit-pass, tog alldeles för många minuter innan jag återhämtade mig och där nånstans insåg jag att köra Step den kvällen nog inte var att tänka på. #mentalbreakdown. #hanterarintemotgångarbra. Försökte reda lite i det med världens bästa Pernilla igår och jag har funderat och jag har insett att jag sover för lite och för dåligt, min träning hamnar ju på kvällarna till 7-8-tiden och jag skulle egentligen behöva lägga mig vid nio för att orka upp vid 6, men jag sover verkligen inte bra om jag lägger mig så nära träningen så - vad göra? Jag måste alltså försöka prioritera sömn och sömnkvalitet lite högre härifrån och framåt och då får kanske ett och annat träningspass strykas. I alla fall just nu .... 

Och ibland hopar sig liksom "tecknen" så PT-Gustafs "kör nåt som är kul" följdes av ett meddelande från Motionshuset om att Body Attack ersätts med Body Combat som följdes av att jag kunde gå lite tidigare från kontoret och ovanpå det lejde maken lillebror som övertalningspartner via telefon. Och den killen - lillebror alltså - är väldigt svår att säga nej till. #sötastivärlden. Så maken hämtar mig vid tåget och jag tänker att combat är ju faktiskt kul och rätt lågintensivt så jag provar väl då, får väl gå ut om det krisar och en timme senare:

Body Combat - DONE! 



Det gick faktiskt bättre än jag hade hoppats på, lika kul som vanligt och inte särskilt tungt - förutom mördarbenlåten då #denärfaktisktintekul. Efter passet följde jag coachens andra "order" - gör tre saker som är kul och det blev 1) Chins 2) kickar och 3) yoga med lillebror. 

Sedan åkte jag och lillebror hem, maken hade lämnat tidigare och gick och hämtade min cykel och cyklade hem den. När vi kom hade han dessutom gjort maten! Det är lyx det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina