tisdag 13 oktober 2015

Yey it´s legday!

Kavla upp ärmarna och bara gör det! NO thinking allowed liksom. Började på löpbandet och sprang 1-minuters intervaller med 30 sekunders vila, och jag känner mig nog lite mindre trött idag. Sprang 10/11/12/13/14 - så det är jag nöjd med!

Tacklade chinsen först. Gjorde 2.5 på nivå 11 och sedan ytterligare 4 på nivå 12. Check!

Ben hade jag bestämt mig för idag, mest för att vila axeln faktiskt, (herregud så förnuftig jag blivit helt plötsligt ;-) ) #vadhände #ärdetkalltnuigen.

Körde benpress sittande och liggande, squats med stång (17 kg), hamstrings på pilatesboll och flygplan med vikt, samtliga 3x10. Ökade på liggande benpressen till 120 kilo och sittande körde jag 76 kg #jagvillblistark.

Tabatan idag fick benfokus - det är ju trots allt #legday eller hur? Fick sällskap av Cissi i första vändan - kul! Då körde vi bakåthoppen och trx-sprint. Andra vändan gjorde jag squathopp på bräda och burpees och snabba fötter. 8 minuter. DONE. Lyckas inte riktigt trycka mig själv till maxpuls men jag är närmare nu än för en vecka sedan i alla fall!

Till helgenär det ett stort träningsevent i Stockholm - Les Mills One Live - och min grymt duktiga vän Pernilla kommer att presentera flera koncept. Nästa år hoppas jag att jag kan åka dit och vara deltagare, hade varit så himla roligt!

Short summary in english: Started with some intervals on the treadmill, 1 minute intervalls with 30 seconds rest. Then it was legday so leg press and squats and some other exercices and then finished it of with 8 minutes of tabata-intervals. This weekend my friend Pernilla is presenting classes on the Les Mills One Live event i Stockholm, next I am hoping to be able to be a particpant! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina