söndag 4 oktober 2015

Söndagsvila med kanelbullar all over the internet #kanelbullensdag

Lillebror är ju i karantän och därmed blev det inget Born to Move idag, eftersom jag hade noll och ingen alls motivation att träna så passade det bra att helt enkelt stanna hemma och vila idag. #kalltihelvetetidag #osannoliktmensant Visst ett uns motion blir det ju alltid i simskolan men vi snackar inga pulshöjare direkt ;-)  

Det har varit mycket kanelbullar idag - inte för mig då, jag gav upp att försöka skapa nåt slags kanelbulle när jag inte äter vete, inte mjölk och inte socker, blir ju bara kanelen kvar då #haha #litefattigt. Men så ramlade jag över ett recept hos Ida Berg som i sin konstruktion liknar det jag har när jag gör "chokladmuffins" och med lite modifikation skulle det nog kunna fungera, med lite extra protein i skulle det bli ett fullgott mellanmål till och med! 


Idas recept hittar ni på länken ovan, nedan det jag tänkte jag skulle prova lätt modiferat då:

Recept deg:
1 msk fiberhusk
1 dl iFraiche
4 ägg
1,5 tsk bakpulver
3/4 dl kokosmjöl
2 msk sacha inchi protein
Fyllning:  Smör, kanel, rivet äpple
Gör såhär:
Vispa ägg till fluffigt, vänd ner torra ingredienser, kavla/tryck ut mellan bakplåtspatter, lägg på fyllning, rulla och dela och grädda ca 10-13 min i ugnen på 200 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina