söndag 24 januari 2016

Slutspurt mot långvila med ett rygg/bröst-pass #bitihop #snartimål

Styrkepass stod på schemat idag, jag kollade tillbaka i bloggen igår för att se vad jag körde senast och jag har inte kört så mycket egna styrkepass på sistone men det sista hela passet var ett benpass så då tänkte jag att jag kör rygg/bröst idag.



Kroppen är trött nu och det försöker jag respektera men ändå köra så hårt som det går. Idag var verkligen en dag när PT-Gustafs "det spelar ingen roll vilken vikt du lyfter så länge du lyfter det mesta du klarar just idag" var aktuellt. Det krävs mod att inte låta sänkta vikter krossa självförtroendet. Jag vet ju varför, jag behöver vila. Jag ska vila, på onsdag, två pass kvar. #iniväggenbara

Uppvärmning: 1000 meter rodd

Jag körde 3 set om 5 reps idag:
Assisted chins - (14-12-11)
Latsdrag - 7
Bänkpress - 32,5
Rygglyft - 1 set utan vikt 2 med 10 kilo
Enarmsrodd hantel - 20 kg
Enarmspress i CC - 18 + 21,5 + 3 set på 27 (är det väl?)

Avslutade med lite core (den där utmaningen med tuck, peak, split) och slag på säcken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina