tisdag 19 januari 2016

PT-pass # 45 med en mycket lägre fettprocent och två fina PB!

Idag körde Gustaf och jag utefter mina satta mål för att få lite "startvärden", det var riktigt roligt! Men OJ så långt jag har kvar på vissa områden, tur det är 11 månader kvar av det här året  :-D ;-) Men jag slog några PB, det behövde jag för mitt tillfälligtvis sviktande självförtroende.

Vi gjorde också en impedansmätning, först blev jag jättebesviken för fettprocenten 28,8 för det tänkte jag var UPP 3% sedan mätningen för 4 månader sedan, men när jag kom hem och kollade så insåg jag att jag blandat ihop mina tidigare värden för fett% och fettvikt! Fettprocent 28,8 är ju MINUS 4,6 procent #tappadehakantotalt det är 4,5 kilo fett mindre. det är nio smörpaket det. NIO! Dessutom upp 1,2 kilo i fettfri massa. Alltså, nåt rätt har jag ju gjort även om vågen stått bomstilla! DET behövde jag. #stenensomföllvartung

Gustaf sa idag, det jag själv också börjat inse, att det snart är dags för en långvila igen. Kroppen är rätt sliten och jag känner att jag gnetar på men inte får riktigt så mycket respons från kroppen som jag skulle vilja! Jag kör denna veckan som planerat så ska jag se var jag lägger långvilan sedan, vill ju maxa ut den och ta tillvara på den extra tiden då :-D

Målen då?
Rodd: 1000 meter under 4 minuter - tid idag 4,23 PB med 10 sekunder!
Planka: 3 minuter - idag kraschlandning på grund av totalt slut i låren efter rodden, tidigare bästatid är 2-och-tretti-nåt
Armhävningar: 20 på tå - idag 12, glömde andas dock! Det blir mycket lättare om man andas ;-)
Rörlighet: kunna stå i brygga - jag är inte där än, vi nöjer oss med det sålänge #herregud #tackförattduinteskrattade
Marklyft: 90 kg - idag teknikträning på 40 kilo
Bänkpress: 50 kg - idag PB på 42,5
Benpress: 280 kilo - idag 220, den var tung, riktigt tung.
Chins: 2 unassisted - idag, ja, det var väl om möjligt ännu värre än mitt försök att stå i brygga... pinsamt dåligt. Assistansen idag var Gustaf, och ja, den enda som tränade var nog han, tur han är stark som en björn :-/  #dåfårjagvälövamerpådet

Lite mitt i mellan det där gjorde vi en del rörlighetsövningar med fokus på att kunna köra korrekt marklyft och korrekt knäböj. Visst att jag vet att jag är lite orörlig, men alltså, kan normala människor göra så där tänker jag? Kände mig som ett kylskåp ungefär. Hållning som en hösäck dessutom. Kontorsnacke på det. Jag föreslog att vi skulle silvertejpa fast min haka i korrekt position #haha - hur kan det vara så jäkla svårt?

Ja, som sagt, jag har lite att öva på ;-) och tur det är massa tid att göra det på!

Jag avstod faktiskt från cardio idag, jag ska köra dubbla HIT-pass i morgon, det får räcka ;-) Jag tyckte det var svinkul att köra styrkan idag så jag ville fortsätta med det!

Min dag idag! Snö, kokoslatte, vägning och 2 PB! Yey! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina