onsdag 20 januari 2016

Då kör vi wild-and-crazy-onsdag igen MoveIT och Grit Cardio - en oslagbar kombination

Halkade bort till gymmet med andan i halsen idag, men jag hann! Kände mig laddad men mindes förra onsdagens totala väggkörning så min plan var att ta det lite lugnare på MoveIT-passet #förnuftigt.

Ny teamkompis idag - kul! Roliga övningar, lite mer styrka än vad Gustaf brukar ha. 50-60 sekunders intervaller i första rundan, 25/35 i andra. Jag fegade en del och fick några gliringar av coachen #okejjagkanbättre, men MoveIT var ju uppvärmning till Grit-en så ;-) Jag försökte faktiskt hålla mig runt 150 -155 i puls under första passet. Sedan lite paus och jag fyllde på med en oatly "almost breakfast" - riktigt bra energi som mättar precis lagom utan att jag blir mätt och får den upp i halsen när jag tränar.

Sedan var det dags för Grit Cardio, release 15 är bara så galet rolig! Men bear-crawl alltså. Kan vi inte stryka den övningen helt och hållet? Och precis som förra veckan så är det framsida lår som dör först, jag vet ärligt talat inte om det är mentalt från överträningen i höstas eller om dom faktiskt är trötta. Känns ju konstigt att framsida lår skulle vara så mycket svagare än andra muskler. Puls under passet låg på 160-165, svårt få upp den högre. Och jag vet, ytterligare ett tecken på att jag måste vila nu.

Vi var ett gäng som dubblade, alla fastnade inte på bild men dom här trogna träningskompisarna ställer alltid upp ;-) BRA kört idag allihopa - vi är så grymma!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina