lördag 16 januari 2016

Om att göra det man behöver snarare än det man vill!

Idag har jag varit en duktig klient och sprungit/gått mina 5 kilometer. Fick en liten påminnelse tidigare i veckan om att jag har för mycket HIT och för lite uthållighetsträning av PT-Gustaf. Alltså, det vet jag ju, jag brukar bara stoppa huvudet i sanden och ropa BINGO BINGO och göra det som är roligast #haha #endorfinjunkiebigtime. Men idag skulle jag ju ta det lugnt och bara väcka kroppen lite inför morgondagens thaiboxnings-träning med coach Gustaf så jag hade väl egentligen slut på ursäkter och bet i äpplet och gjorde det jag skulle. ;-) Varierade tempot mellan 6-8-9 km/h, jag springer faktiskt bättre på 9 än 8, på 8 trippar jag lite och belastar vaderna onödigt mycket. Fick lite pepp av Pernilla via sms under tiden också :-D #tackvännenduärbäst.



Sedan körde jag lite lugna latsdrag med aktiv skulderbladsaktivering och framsida- utsida axel med gummiband och avslutade med mina utåtrotationer i gummiband. Stretchade noga och jobbade extra med rörligheten i ländryggen.

Känner mig nöjd med att jag gjorde det jag föresatte mig att göra och är tokpepp inför morgondagen!

1 kommentar:

  1. Sv:
    Ja, kräkte gjorde hon lite efter att vi var klara och hade duschat av oss. Men det sa instruktören innan att det var vanligt.
    Och trött är bara förnamnet haha. Hon somnar mitt i amningen här hemma :D

    Men det var himla mysigt! Ser redan framemot nästa lördag.

    SvaraRadera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina