måndag 4 januari 2016

Det märks när man inte äter ordentligt ;-) då blir det tuuuuuungt på intervallpasset :-D

Idag är en sån där dag, en dag när jag glömmer att äta. Det händer då och då, slarvigt och inte något som ger min kropp förutsättningar att bygga muskler, vara hälsosam eller bli stark. Fy på mig. Gick och handlade och klockan var väl halv två, magen kurrade (inte ofta nuförtiden!) och jag funderade på varför. Eh.. du har ju liksom glömt äta.... #dubbelfacepalm, åt ett äpple efter grit-en i morse och innan den hade jag ju bara kaffedrinken i magen. Jag "räddar" (eh, not!) det med att äta 2 korvar utan bröd ;-) Och så kör vi dagens andra hårda intervallpass på det. Förutsättning för maximal prestation? MOAHHHH Inte så särskilt. Men okej, jag gör bot och bättring i morgon, lovar!

Hade med mig maken idag och han kämpade på bra - hejja dig som vågade dig in i tjejmaffian! Och sedan var det vårt gamla vanliga måndagsgäng som körde hårt och tufft och kabooom va starka vi var! (Åkej, plyon från i morse och matklanteriet kändes ;-)  ) Vi körde 1-minuters intervaller i första rundan och 25/35 i andra. Bra mix på stationerna idag!

Efter passet så "apade" vi oss lite i "monkey bar"-en #göteborgshumor - tack för att ni ställer upp på tokigheterna tjejer! ♥ ♥ ♥

Jo, och så var det ju januariutmaningen från Stark och Glad. Idag var det 10 minuter planka, uppdelat hur man ville, jag började med 2 minuter efter plyon i morse, försökte mig på en minut till ikväll före MoveIT men det var helt kört, kämpade mig till 2 till men 4 är långt ifrån 10, å andra sidan har jag ju inte riktigt legat på latsidan resten av dagen så ;-) Nya tag i morgon!

2 kommentarer:

  1. Ja men det är ju roligt att apa sig och lattja efter passen, det är ju lite höjdpunkt och så kan man prata hur mycket man vill haha.
    Och du var då rakt inte den som orkade minst under passet i alla fall haha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ;-) nä, men jag orkade inte så mycket som jag skulle vilja ha orkat. Men å andra sidan får jag ju skylla mig själv med den kosten *haha* Vi får väl göra nåt lågintensivt nån gång som coachen tjatar om, då kan vi ju kafferepa samtidigt :-D

      Radera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina