söndag 3 januari 2016

På dagens träningsmeny: rygg och boxning! och en januariutmaning!

Idag är det söndag och det är ju bodycombat-dag. Meeeeen. När jag tränar thaiboxning med Gustaf så har jag såklart god nytta av att ha kört en väldig massa combat-pass, men det har också gjort att jag har lärt mig vissa saker som är svåra att lära om, som att slå med vänster först. Som att bromsa slaget istället för att slå ut det. Så för att inte förvirra min stackars kropp och knopp så avstår jag från bodycombat just nu. Det är ju lite trist så som ett litet plåster på såren fick maken idag agera mitshållare :-D Så körde jag lite intervaller med kickar på säcken och slag på mits. Fick jag ju inviga mina nya lindor också! (Jag vet att jag måste träna mer på själva lindandet, syns tydligt på bilden ;-)  )

Innan dess hade jag "persat" på min löpning, bestämde mig för att jag skulle springa 12 minuter idag och det gjorde jag. Och det är klart att jag hade kunnat springa mer men det är så förbaskat tråkigt så jag vill liksom inte förstöra hela dagen med det ;-) Nån löpare blir jag aldrig. Och det är lika tråkigt utomhus :-D Jag hade podden Bubbel och Mjölksyra i öronen när dom nördar ner sig om muskler och muskelbyggnad. Intressant!

Hade inte en aning om vad jag skulle köra när jag kom till gymmet och inte när jag sprungit klart heller. Kände mig otaggad och omotiverad men träningen ska ju göras ändå. Jag gick igenom mina mål i huvudet och vad jag har tränat dom senaste dagarna och kom fram till att jag inte tränat så mycket på chins-en på sistone så jag började där. Först excentriska (assisted, klarar inte att hålla mig kvar ännu), och sedan 3 st på assist 10 och 3 på assist 8.

Mindes att jag tänkte sist jag körde enarmsrodd att jag skulle tagit en större vikt, så varför inte testa vad jag klarar där då? Sagt och gjort, började på 17,5 kilo och körde 8 reps per sida. Hämtade nästa hantel, 20 kilo, körde 8 reps. Det här gick ju bra tänkte jag och hämtade 22,5 ;-D Nu började det bli tungt men inte alls omöjigt - även om tekniken vid det här laget kanske inte är hundrprocentig ;-) När jag gjort mina 8 reps så hämtade jag 25 kilo, orkade knappt lyfta den från racket #haha men trot eller ej, jag klarade 6 reps (med vedervärdig teknik men upp kom den) #wihooo #starkareförvarjedag.

What now? Jo, latsdrag såklart! Körde ett slags dropset med 5 reps på varje nivå och började på 8 så totalt 25 reps, sedan 15 på nivå 3.

Där fick det räcka med styrka idag och jag lindade på mig mina boxningslindor och försökte döda säcken. Gick inte idag heller ;-)  Med tanke på motivationsnivån är jag helt klart nöjd med dagens pass. Nu ska jag fundera på om jag dubbla i morgon och köra Grit Strength och MoveIT  :-D

Ps jag anmälde mig till januariutmaningen från "Stark och Glad" och idag var det 100 squats, dom glömde vi på gymmet men gjorde nu hemma istället! så CHECK på den! Ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina