söndag 10 januari 2016

Dags att ge biceps och triceps vad dom tål - och ett stukat finger *ops*

Dagens pass skulle "bara" vara tricpes och biceps, det var ett tag sedan jag körde dem riktigt hårt så jag tänkte att det passar bra som bonus-pass denna vecka.

Så, lite uppvärmning på bandet (med Panda da Panda i lurarna, jag är en sån sucker för grabbar som sjunger på skånska #haha #knäpp) och sedan körde jag dropset, med rep för triceps och smal pinne (vad heter den?) för bicpes.

Triceps började jag på 36 (!!) kilo, 4 reps och stegade neråt till 14 reps, körde 2 set. Kände mig urstark faktiskt! Visst, maken påpekade att tekniken inte var den bästa dom sista repsen men jag gjorde det! Sedan körde jag bicpes, inte lika stark (whut?) fick börja på 27 istället och 6 reps. I andra set-et så fick jag ont i armbågen så jag bytte till uppifrån och ner istället för nerifrån och upp och körde det sista. Onödigt att sabba en armbåge tänkte jag. :-D

Sedan körde jag lite boxning på mitsar (som maken snällt höll åt mig *tackar*) och kickar på säcken. Lyckades stuka vänster pekfinger #aj men sånt stoppar inte mig så jag körde allt jag tänkt ändå, men ont som fan gjorde (gör) det. Mitsarna på gymmet är ju inte high-tec, dom är rätt hårda - och lite små - men å andra sidan så ska jag ju härda mina händer tänker jag så jag kör på.

Jag är ju helt grön på det här med thaiboxning så jag har inga som helst illusioner om min egen storhet i sporten #moaahhhh,  men det är förbaskat roligt och något jag vill bli bättre på!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina