måndag 11 januari 2016

Om en tröttmössa, energi, kafferep och skrämda starka snubbar

Måndag och tröttmössan satt på nästan hela dagen! Vissa dagar alltså, jag hoppas på en mer inspirerad och motiverad dag i morgon! När man är så där trött, håglös och hängig, vad behöver man då? Jo:

TRÄNA SÅKLART!

Först hem och pussa på barn och make och sedan snabbt på med träningskläderna och bort till gymmet! Nästan fullt pass idag, kul att se så många kompisar där, hejja oss allihopa! Gustaf fortsätter med sina enminutersintervaller, jag gillar utmaningar, det gör jag verkligen, men en minut är fasen helt sjukt länge för oss tabata-junkies! Tur att andra varvet är mer humana intervaller, när coachen inte glömmer bort vår paus #haha #huvudetunderarmen.

En av övningarna idag påminde mig om en trx-övning jag ju har tänkt prova, nu ska jag inte glömma bort den, en slags sprintstart-övning! Annars radade han upp klassiska ben-cardio-övningar som burpees, wall-ball och mountainclimbers. Pjuuuu! Blandat med axlar, lite mer axlar och jaaaa! Axlar!  #turjagintekördedetigår.

Hur man kan vara så trött och hängig och en halvtimme senare sprudla av både glädje och energi, det är faktiskt rätt coolt! Tack för att du delar med dig av din energi till oss Gustaf! Efter passet hann vi med lite kafferep och diskuterande av kost! Jag har idag lyssnat på Bubbel och Mjölksyras nya avsnitt om kost för prestation och kost för viktminskning, superbra pod - lyssna på den!

Sen försökte jag döda säcken. Jag närmare mig men än så länge står den upp. Skrämde nog slag på några (starka) snubbar i gymmet dock #haha #tjejerkanocksåslåss

Och så avslutar jag med en uppånervänd selfie så här en uppånervänd dag - alltid retar det nån, eller hur?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina