söndag 17 januari 2016

Thai-pass # 3 - en timmes pure happiness med extra allt!

Idag var det dags för nästa PT-pass i thailokalen. Och jösses så jobbigt, och roligt, och väldigt flåsigt, och kul. Och lite ont #haha #jaglärmigväl. Samma upplägg som tidigare gånger, men typ dubbelt så hårt. Det är lätt att tappa självförtroendet när PT-Gustaf ideligen höjer nivån och utmanar mig med svårare och svårare uppgifter, både teknikmässigt och konditionsmässigt. Jag försöker att inte fundera så mycket utan lita på att han vet vad han håller på med ;-) men när jag är precis toktrött och han säger att kom igen, nu kör vi ett varv till då kommer ändå tvivlen, att det GÅR inte. Men det gör det ju. Varje gång ;-)



Vi började idag med 30-skunders intervall-uppvärmning och jag kände igen hur skönt det är att träna barfota! Första övningen var squat-hopp framåt och jag kände mig helt trygg i landningen och i mycket bättre balans än med skor!

Sedan körde vi lite teknikträning, slag och kickar, jag har MASSOR att lära och jag vill liksom inte göra nåt annat än att träna, jag vill ju lära mig det här, jag vill ju bli bättre - helst bra ;-) men med en träning i månaden lär det ju inte hända... och klubbens ordinarie träningar "kostar" för mycket i familjetid för att det ska vara rimligt att vara med på dem :-(

Well, sedan följde cardio-heaven :-D Slå, kicka, slå, få smäll (jo, det är ju det där med att inte bara hålla upp garden utan också ha den på rätt ställe ;-) ) kicka, slå. Och den där jäkla hälen som jag VET ska vridas är cementerad i golvet. GAHHH frustrationen sprutar ur öronen! Varför är det så svårt? Idag lyckades jag ändå bättre med att jabba vänster - slå höger än sist. Å andra sidan hade jag visst lagt mig till med en överkroppsvridning i kicken #suckikubik som inte ska vara där. Teknikmässigt så gjorde jag nog lite sämre ifrån mig idag än sist känns det som, huvudet var inte riktigt med mig när pulsen gick upp.





Vi avslutade med en helt sjukt tung övning. 2 kickar, 2 armhävningar, 4 kickar, 2 armhävningar, osv upp till 20 kickar (knäböj från 10 kickar), sedan slagserie med samma upplägg, därefter kick med andra benet och avslut med slagserie från 20 och neråt. Tror ni jag var trött sen? Åh maj gådd! Fast jag var typ helt galet lycklig också! En timmes stenhård fys av den allra bästa sorten! TACK för att du står ut med mig Gustaf!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina