onsdag 30 december 2015

PT-pass # 41 - ben, core och axlar - och vet ni jag kan göra axelpressar knäståendes på pilatesboll!

Fortsätter att utnyttja ledigheten för maximal träningseffekt #vadannars #detärväldetsemesterärtillför och körde ett - som vanligt svintungt - PT-pass med Gustaf idag.

Min rea-leverans från Intersport dök upp idag så jag bestämde mig för att inviga Reebook-tightsen, och jag förstod direkt varför Pernilla använder dom så mycket. Helt underbart sköna! Mjuka och flexibla och sitter där dom ska! Dom hade jag köpt för att ha till min andra julklapp, ett linne från PowerWoman. Nu har jag tre nya set med träningskläder och det tänker jag att klarar mig på tills jag behöver köra i korta byxor framåt sommaren!



Värmde upp med lite jogg/gång och några balansövningar, snart klarar jag det där X-et på ett ben ;-) inte riktigt men nästan! Massa fotbollskillar i huset idag men nu är jag så van att jag inte blir ett dugg starstruck ens av Kapten Svenssons närvaro #frotterarmigmedkändisar #lagetvidhavet #fff

Gustaf och jag började idag med lårcurls, enbens och tvåbens, till och förbi smärtgränsen. Smärtgränsen som förflyttat sig åt fel håll sedan min överträning, så det blir en extra utmaning att övervinna, men med Gustafs hjälp går det framåt! Insida lår, medelbelastning, gick okej tycker jag! Därefter ett sinnessjukt tungt sort-of-dropset på benpressen. Så <insert valfritt svärord> tungt. Började på 200 och gjorde 4, sedan tog han av några vikter, fråga mig inte hur många jag hade fullt sjå att överleva #interiktigtmendetkändesså, gjorde 6 reps, av med några till och så vidare tills jag fick göra 10 brännande "omöjliga" reps på slutet. #challengecompleted!

Därefter 10 intensiva nyttiga men inte lika roliga core-minuter. Vi har börjat med en ny övning som ska hjälpa till att stärka upp mig mer "på insidan" ;-) Ska se om jag kan filma den, bränner på helt nya ställen. #ontmenpåettbrasätt.

Dags för axlar och dags för att checka av ytterligare en färdighet! Jag gjorde idag 10 (!!) axelpressar knäståendes på pilatesbollen! Det är jag väldigt stolt över, jag minns mina första försök på den där bollen och hur jag kände mig som en mycket generad elefant och jag trodde aldrig i mitt liv att jag ens skulle komma upp i knästående på den och se på mig nu! Alltså har JAG lärt mig det där, då kan jag banne mig lära mig vad som helst! Fortsatte med sittande axelpressar, utsida axel och framsida axel och så rotatorcuffsövningen.

En kvart kvar. Jag börjar ana vad han har planerat nu. Tabata-avslut! Körde 4x3x 20 sekunder. 6 kg wall ball, kickar på mits, slag på mits/säck och ski-erg. Avslutade med ett lugnt program på cross-trainern.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina