söndag 27 december 2015

Utmanande benpass med benpressrekord #230kilo

Söndag och sovmorgon och årets första "snö" - loving it! (inte snön då...) Det är inte ofta våra kids sover längre än sex så lyxigt som tusan att få ligga kvar till nio! Innan barnens play-dater för dagen så skulle vi få in ett rejält benpass, jag och maken, så iväg till Motionshuset direkt efter "frukost" (som i mitt fall är mitt spetsade kaffe).

Jag vill gärna få till ett varierat pass med både gammalt och nytt, både maxstyrka och lite mer uthållighet så igår satt jag och knåpade ihop det här

  • Liggande benpress (160x8 +200x2 + 230x2) Nytt PB
  • Squat i smit-en (30 kg+ stång) 2x8
  • Vadpress, excentrisk på låda med extra vikt 2x15
  • Sumo djupa benböj med kettlebell 2x8 (8 kg)
  • In- och utsida lår i maskin 2x8 (40,5 kg)
  • Utfallsgång med 5 kg i varje hand, fram och tillbaka över hela gymmet. 
  • Trx Squathopp och vadhopp 4 min tabata
  • Benlyft med 4kg medicinboll 2x8
  • Enbensmarklyft med kettlebell 2x8 (8 kg)
Sedan avslutade jag med att försöka sparka ihjäl den där stående "sand"säcken. Lyckades inte idag heller men nån dag ska jag banne mig sparka omkull den! #jagkanjagvilljagska



Idag hade jag sällskap av maken i en del av passet och han var också min "nödbroms" i benpressen, hade aldrig vågat köra så tungt utan nån med rejäl armstyrka som assistans! Som helhet är jag hyfsat nöjd med mitt pass. Jag brottas nästan alltid med en känsla av att jag "kunde gjort mer" när jag kört själv, att jag faktiskt maskade lite både här och där. Att jag kunde tagit ett varv till i utfallsgången, kört 4 sumo till och faktiskt haft 12,5 kilo i enbensmarklyftet. Att jag är lite för oengagerad för att få några riktigt bra resultat. Det är mentalt, jag vet. När jag kör styrka med PT-Gustaf gör jag ju bara det han säger och litar på att han ger mig vad jag tål och liiiiite till. Under nästa år ska jag lära mig att sätta rimliga förväntningar på mina gymsessioner och vara nöjd med att jag gör det jag ska. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina