lördag 12 december 2015

Motvind - men det är då drakar lyfter! Armstyrka och lite rumpa stod på dagens meny

Glöggfest igår och även om jag drack vatten och te blev det senare än vanligt och därmed en tröttare kropp så idag kändes det tungt, men det blev gjort och det är jag galet nöjd över! Sådana här utsvävningar kan jag inte unna mig för ofta.  ;-)

Jag började med att springa lite på löpbandet för att försöka jobba lite på min uthållighet, det blir mycket högintensiv träning och kroppen behöver variation #harjaghört . Lyckades hålla fokus i 10 minuter och det är nog det längsta jag sprungit i ett sträck faktiskt, alltså på väldigt länge ;-) Halvvägs till dom där 3 kilometrarna som coachen vill att jag springer. Det är verkligen helt sjuuuuukt tråkigt att springa sådär länge. #nånlöpareblirjagaldrig

Sedan körde jag tre övningar för rumpan, bollyft som jag idag gjorde med en 4 kg medicinboll - trodde jag nog inte jag skulle fixa faktiskt! Blev bonusträning insida lår för att lyckas hålla kvar bollen med fötterna! Körde 3x7 reps. Därefter benindrag med pilatesboll, brände bra! Sist kick-backs i cable-crossen på nivå 2, 3x10 reps. #snyggasterumpanskablimin

Därefter armträning, 2 dropset var på tricpes och biceps (start på nivå 6, 4 reps) och lite underarmsträning också. Tungt tungt tungt. Fick verkligen använda hela mitt pannben för att inte ge upp. #checkutmyguns



Avslutade med 2x4 minuters tabataintervaller på plant golv, lyckades inte komma upp i maxpuls idag men med tanke på hur kroppen kändes så känns det okej att ha genomfört ett bra pass i alla fall!

Kram alla och ha en fin lördagskväll!

2 kommentarer:

  1. Duktig du är Marina. Jag beundrar dig som lyckas så bra med din träning👍😃

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Elisbeth! Jag har haft tur som haft både tid och möjlighet att satsa på mig själv ett tag nu! och så har jag ju alla er som hejjar på! Det är guld värt! <3 TACK <3

      Radera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina