lördag 26 december 2015

Anna-ndagsfys - rygg/axlar/core och mera burpees! #mednyatights

Upp och hoppa det där dags att röra på kroppen igen! Hade stämt träff med Anna på gymmet halv elva. Det är trevligt med lite sällskap ibland tycker jag och hon tränar också för PT-Gustaf så vi är liksom lite på samma planhalva kan man säga. Vi hade bestämt att köra axlar/rygg/core och jag hade ett gammalt pass vi utgick ifrån och ändrade lite i. Core är jag inte jätteuthållig i på egen hand, jag tror inte Gustaf hade varit särskilt imponerad över min insats idag #ops, men jag körde lite i alla fall #detärjudärförjagharhonom. Och lite kafferep måste ju hinnas med, eller hur? 

Ännywäj. Sedan körde vi ett pass med 3x10 reps, smal rodd i trx, enarmsrodd med hantel (15 kg), hantellyft åt sidan i dropset (5-4-3 5/10/15 reps), latsdrag (nivå 7), framsida axel i gummband, utåtrotation i gummiband. En go genomkörare helt enkelt. 

Jag premiärade i mina nya snakeskin julklappstights från powerwoman, så sjukt sköna! Dessutom är det bra med ett par byxor som bara kommer att sitta bättre när sista bilringen minskar i omfång ;-) lite att växa in i så att säga, fast omvänt :-D #fiffigt #fördyraförattinteanvändas. (Dessutom lite rea nu!) 




Andra halvan av passet ägnade vi åt cardio, vi "värmde upp" med 4 minuter tabata #haha #ienjäklabraform #fuckjante, och sedan körde vi våra 100 burpees. Nu visste jag ju att jag klarar av att göra 100 så fokus idag var att se hur lång tid det skulle ta. Total tid för mig blev 8,45, jag är inte helt nöjd med det, vi provade att köra 20 först utan paus men då drog jag på mig syra redan där i benen och behövde en extra lång paus istället, jag tror att totaltiden blir mindre om jag kör 10 i taget och tar kortare vila. Nu har jag ett nytt mål att kämpa mot. 100 burpees under 5 minuter (dvs utan vila). Det var inte mycket kafferep under dom 8 minutrarna vill jag lova ;-) låg över 160 i puls hela vägen och toppade på över 170. 

Vi babblade lite och sedan avslutade vi med lite kickar på "säcken" - älskar verkligen att sparka på den där, löjligt vad det gör underverk för psyket. Kanske borde söka för det ;-) #baraliteknäppareänsnittet. 

Nu på eftermiddagen har vi haft lite "lekträning" med barnen på vallarna, lite trappintervaller vid friluftsteatern,balansbana och ett försök på pullups på parkour-banan, det var rysligt kallt och blött men ungarna hade tokroligt och det var det viktigaste! #tränaförlivet. 

Roligaste julklappen i år var en selfiepinne #skrattadehögt, min bror tycker tydligen att mina selfies behöver utvecklas, den åker ner i gymväskan direkt :-D  #tackduärbäst! 

I morgon - benpass! #ajaj #detkommergöraont

2 kommentarer:

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina