tisdag 1 december 2015

PT-pass # 36 - småkake-styrketräning och cardio i form av intervaller!

Japp, dagens styrkepass var som en liten burk med småkakor. Började med rodd som uppvärmning "vi ska inte slå några rekord" - eh? #dukännerjumig, såklart jag var tvungen att liksom ändå göra ett bra lopp :-D Det blev 4,38 - exakt samma som jag hade förra gången. Det är nästan en prestation i sig att träffa samma tid tycker jag ;-)

Började småkakebuffen med tuff core #förväntadträningsvärk, utsida ben/lår #ontpåettbrasätt, sedan bröstpress i cable-cross - som jag faktiskt tycker är svårt att göra rätt, det blir så många dimensioner man ska hålla kroppen i samtidigt och när man har kroppskontroll noll komma noll så blir det svårt! Rygg, både smala latsdrag och smal rodd, både en hand och två. Känner mig nöjd med utvecklingen av styrkan i ryggen faktiskt! Mellan ryggövningarna körde vi vader. Och Å maj gådd - sviterna efter söndagens simskolepass var värre än jag trott! Så nu sitter jag och skriver med en varm rispåse på vaderna #haha #oväntadträning - fick order om att stretcha dem ordentligt i morgon bitti och jag tror det är bäst att ta coachen på allvar den här gången....  Sedan blev det ett dropset på triceps, där jag , lyckades förvåna PT-Gustaf #YES och han faktiskt valde för låg vikt i första setet, känns ju bra att jag lyckades utveckla NÅN muskelgrupp under hans frånvaro ;-)

Sedan körde vi stationsintervaller, 3x20 sekunder per station, boxning, kick på mits, ski-erg, underarmsstyrka, steg upp på hög låda 3x20 per ben, snabba fötter över bräda, och sista var squathopp/hopp över bräda/djupa squathopp över bräda. Pihoooooo Kroppen slut och färdig. Och det känns så galet enormt sjukt skönt!

På min insta dök en bild på en kakbuffé upp och jag såg något som liknande baklava. Jag har inte ätit riktig baklava på hur många evigheter som helst, men denna såg hur smaksig ut som helst, och tjejen som lagt ut bilden bekräftade att det är typ hennes farmors recept. Alltså riktig baklava ingen fusk-hittepå-svennebanan-variant! Så nu ska jag sätta upp ett mål där belöningen är att att baklava, riktig baklava!

Nu blir det vila i två dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina