onsdag 23 december 2015

Julcardio med inledande balans, 8 minuter tabata och #100# f**king burpees!

Kroppen är bra mör efter gårdagen så jag tänkte skona den från tung styrka idag #förnuftigt #troddeniinteva, jag började med lite lätta balansövningar som uppvärmning. PT-Gustaf visade mig en som är lite kickteknikfrämjande men rysligt svår, utan skor gick det i alla fall hyfsat, en slags variant av karatekids trana men utan kick och med knävridning, typ. Ser inte klokt ut när jag gör det men jag ska öva öva öva öva! 

Sedan körde jag 2 set x 8 reps med 4 olika axelövningar och enarmsrodd med hantel - 15 kilos hantel. 2x 8 reps per arm. Trodde knappt på det själv faktiskt men det är sant ;-) 

Enough med styrkan och in med cardion! Satte upp 4 stationer, burpees, hopp på lilla lådan, trx-sprint och snabba fötter sidledes över låga brädan. Körde sedan 2x4 minuter i tabata-tempo. Fick upp pulsen till 170-172. 

Jag läste för ett tag sedan om en burpee-utmaning. 100 stycken i följd. Det trodde jag inte jag skulle fixa men jag tänkte att 70, det klarar jag! Jag gjorde 10 i taget med ca 10 sekunders vila mellan. Redan vid 50 var pulsen uppe i 170 men no way in hell att jag tänkte ge mig där. Pannben och kööööööör. När jag gjort 70 så stod jag ju faktiskt fortfarande upp. Jag andades. Jag hade inte svimmat. Äh, 10 till klarar jag! och så gjorde jag 10 till och då var det ju bara 20 kvar till hundra, där kan man ju inte stanna, eller hur? Så jag gjorde 20 till innan jag rasade ihop med nya pulsrekordet 176. 

Den helt oredigerade sanningen


Jäkligt nöjd, stolt, trött och lycklig! 

JAG GJORDE DET!

Viktmässigt är det ingen målgång idag men jag tänkte bjuda på före-efter-bikini-bilder i morgon i alla fall. Tills dess får ni hålla till godo med den här!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina