lördag 5 december 2015

Rygg- och axelstyrka - med ökning #jäkligtstark #fuckjante

Lördagen rullar på i 150 men träning har alltid prioritet ;-) den här veckan lyckades jag och coachen prata om min lördagsträning så jag skulle köra rygg och axlar och det är det jag har gjort. Fast jag råkade visst glömma slash förtränga en del.... den som PT-Gustaf särskilt nämnde... #faktisktintemedflit. 

Jag började med lite uppvärmning i rodden, löjligt tungt, kom på att jag glömt äta mellis. Igen. #gahhh. Så det blev 1500 meter på 8 minuter, inga världsrekord alltså. 

Sedan var det jag mot chinsstången igen. #jagskafanbesegradig #väntabara. Körde excentriskt både pullups och chins och pullups klarar jag nu att hålla mig kvar om jag hoppar upp, chinsen ramlar jag i alla fall inte platt ner men det är inte mycket håll emot där ;-) ÄN! #allaframstegräknas Fortsatte med latsdrag och jag ökade till nivå 7, körde 3x10 #rekord, därefter 3.x10 framåtlutande flyes med 4 kg i varje hand. Ökade sedan 2 kilo på axelpressar och körde 3 x10 med pumpstång + 12 kilo #rekordigen #starkareförvarjedag. Enhandsbröstpress, var lite high på att jag kände mig så stark idag så jag ökade där också #storhetsvansinne, körde 7 reps på varje arm med 27 kilo! Fick go pepp-hjälp av både maken och Anna T (TACK!), sänkte sedan till 22,5 och körde 2x10 till! #wihooooo Nästa var marklyft och jag lastade på 50 kilo #haha och tänkte att klarar jag fem är jag nöjd. Jag gjorde 3x10. Var kom den styrkan ifrån? Avslutade sedan med gummibandet och lite mer axlar. 

Kroppen ville verkligen ha lite puls också så jag körde 4 minuter tabata innan jag stretchade. Erkänner att jag slarvade lite med nervarvningen så ingen gång på bandet idag. Lovar att det inte ska bli en vana! 

Ja, och så var det ju det där med lakritsen. Jag åt typ halva paketet, ca 20 gram. Mådde jättedåligt efteråt, svullen, illamående, skakig och magkatarrig. Lesson learned, det går inte, min kropp klarar det inte. Nu vet jag det. 

Hoppas ni får en kanonfin lördagskväll! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina