tisdag 22 december 2015

PT-pass # 40 - tyngsta TRX-passet hittills gav en riktigt rejäl mörning av kroppen!

Nu är det julledigt och det betyder att jag kan träna jättemycket! Det ser jag fram emot! #intecrazybaraaddicted :-D Det är ju det här med att omvärdera självbilden, att jag skulle vara en person som tränar och faktiskt gör det för att jag VILL inte för att jag "behöver" eller "borde", det var nog rätt otippat hos de flesta, och mest hos mig själv. Men det är faktiskt det jag gör nu, jag VILL träna, jag mår bra av min träning - både fysiskt och mentalt - och jag lär mig nya saker om mig själv hela tiden.

Just nu känns kroppen pigg och stark och då är träningen extra rolig tycker jag! Jag tar tillvara på veckorna och försöker lagra känslan i kroppen!

Så, idag var det dags för den här julgrisen att få sig en rejäl omgång av PT-Gustaf igen. Och det fick jag, så jag tålde, med besked. Och även om jag "inte gillade honom jättemycket" ett par gånger under passet så är jag så vansinnigt glad att han pushar mig över gränsen, om och om igen. Att han tror på att jag kan när jag inte gör det själv!

Standardöppning med coreträning, inte många, men tuffa övningar med stort fokus på ländryggskontroll. Och sedan lite bänkpress #gillarjättemycket, några riktigt tuffa vikter! Chins #såklart!, svintung ryggträning med latsdrag och sedan iväg till trx-banden för det tuffaste trx-passet hittills. Jag skojar inte, det var helt sinnessjukt tungt. Vi körde en variant med 5 reps tungt och långsamt och 5 reps med mindre-tungt-men-ändå-tufft och lite fortare. Började med enbensböj (eller assisted pistolsquat om man så vill!) alltså jag kanske klarar det år 2028 eller nåt - h-vete vad svårt det är! Därefter djupa armhävningar. Redan där var jag lätt vimmelkantig och pulsen var uppe i 140, då ska jag göra om pistolsquaten ett set till. Jag höll tyst men eftersom jag är jordens
sämsta pokerspelare så syntes det rätt tydligt vad jag tänkte och PT-Gustaf svarade med sitt "jag-vet-att-det-gör-ont-men-du-ska-göra-det-ändå"-leende. #gahhhhh #bitihopochkomigen #älskadenförbannadesmärtandå. Vi fortsatte med samma set-variant och körde baksida axel som "pausunderhållning". Sedan tricpes och biceps. Och jag skulle göra dom långsamt, biiiicäääääpppsssss-långsamt som PT-Gustaf sa samtidigt som han flinade stort :-D ;-) kombo med tricpes. Framsida axel följde och latsdrag. Överjävliga latsdrag, i princip liggandes, tills jag faktiskt inte kunde hålla mig kvar i handtagen längre. Nu var yrsligheten påtaglig och jag förbannade mig själv, igen, för att jag äter så kasst när jag jobbar hemma! Jag måste skärpa mig! Då kunde man tro att vi var färdiga, men inte då, benindrag med höftlyft, knäindrag, situps och rygglyft.



Done. Färdigkokt, stekt, malen och bankad, mörad och klar. God Jul till mig :-D

Som efterrätt fick jag en lite pratstund med en träningsvän medans jag varvade ner på bandet och så grädde på kakan med lite stretching.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina