tisdag 8 december 2015

PT-pass # 37 - hårdare än på länge, och jag gillar det! #legday

När man gråter för att det gör ont och coachen tycker att 10 vadpressar till är lagom. Då är det tufft. Då är det pannben. Då gäller det att lita hundra procent på sin PT och veta varför man gick till gymmet. Det gör jag. Jag litar på min PT, jag vet varför jag pressar mig och jag vill ha resultaten och jag tänker göra det som krävs!

No pain - No gain

Dagen slutade med att jag mådde som en grymt stark prinsessa - men den började i den helt andra änden av måbraskalan. Stressreaktionsåterfall, svårt att andas, trött så kroppen rörde sig i sirap, hjärnan som inte klarar den enklaste uppgift. Då trasslar jag mig ändå iväg till jobbet och försöker göra lite nytta. Jag tror jag behöver en annan strategi till nästa gång :-/  för dimman lättade faktiskt inte förrän jag kom igång och tränade. Så nästa gång ska jag försöka trassla mig till gymmet istället för till jobbet. För känslan när kroppen får slita lite och stressen bara rinner ut med svetten, den är obeskrivligt skön! 

Idag fick dom här jobba - hårt!


Passet idag började med lite intervallrodd, lagom flåsigt :-D  PT-Gustaf jobbar hårt med min core just nu, eller det är ju jag som jobbar rent tekniskt men ni fattar, så vi började där - tungt, men gött! Sedan utsida lår med mottryck, den övningen alltså, satan-i-gatan vad det bränner! Sedan dags för lite maskiner, baksida lår (40,5) - har inte en aning om hur många reps vi körde, jag hade fullt sjå att fokusera på musklerna och inte glömma bort att andas #mansvimmarsålättannars #såkulskaviinteha. Insida lår i maskin, även där 40,5, vilket jag faktiskt tror är en ökning #måstebörjaskrivaupp Sedan iväg till stora stygga vargen - liggande benpress :-D  Innan idag läste jag tillbaka lite i min blogg och i april var jag jättestolt över att jag klarade 85 kilo ;-) och det är viktigt att titta i backspegelen ibland ;-) Idag "värmde jag upp" med 10 reps på 100 kilo innan vi körde nån slags dropset med start på rekordvikten 215 kg #wihooooo Det var inte lätt nånstans men jag gjorde 4 reps, åkej, alla var kanske inte regelmässigt korrekta men va sjutton, JAG GJORDE DET! Direkt över till sittande benpress och enbenspressar - minns inte vikten #börjarblisuddigt. Framsida lår, och här har det fastnat ett hjärnspöke som jag måste jobba med. Sedan den där överträningen som ledde till 12 dagars vila så är det inte bara att det bränner i musklen som är ett problem, det finns en rädsla i huvudet också. Med det medräknat tycker jag att jag fick godkänt resultat här också. #babysteps. Sist körde vi vader. så jobbigt det var! Det kändes som om vi gjorde typ tretusen repetitioner men det gjorde vi ju såklart inte, det är en så galen känsla att man försöker allt man kan men det GÅR inte att få upp hälen, det är bom stopp, så dom sista repetionerna tror jag att rörelsen inte ens var upptäckbar utan slowmotionfilmning... Seriöst svårt att gå efteråt. Men så skönt att veta att jag kan, det gör ont, men det går. 

Älskar smärtan för det är den som ger mig resultat! 

Efter det här passet var det inte läge att slarva med varken nedvarvning eller stretch - så det gjorde jag inte. Kan hända jag behöver en rullator på torsdag dock :-D 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina