måndag 21 december 2015

MoveIT med en twist - ingen risk att man blir för bekväm när man har med coachen att göra!

För att få träningsresultat behöver man variera träningen, att kroppen vänjer sig och blir bekväm med det man gör har jag märkt tidigare, att köra 20-sekundersintervaller är helt okej och det är kroppen van vid, lägg på 5 sekunder och det känns som en evighet ;-) Det är ju därför PT-träning är så bra, det blir aldrig samma och kroppen blir hela tiden utmanad och kastad mellan olika intensitet, övningar och vikter. Det finns en ganska stor risk att när man går där i sina invanda spår så gör man bara som man alltid gjort - och då är det svårt att få resultat! 

Idag slängde PT-Gustaf in en twist på MoveIT-passet, iställt för 2 korta intervaller i första rundan så fick vi köra en intervall om 1 minut. En j-kligt lång minut. En det-gör-ont-så-ini-bänken-nu-lång minut. Med andra ord EXAKT vad vi behövde, vi tappra som trotsat julstress och tomteförberedelser och pallrat oss till gymmet #dedication #passion #norest 

Min första utmaning idag var att få på mig skorna #haha #inteskönt, när jag väl fått ner foten gick det förvånansvärt bra faktiskt! Dagens jag-tror-jag-är-jättestark var när jag trodde jag skulle kunna köra tricepspressar med en 10-kilos-vikt. Alltså jag rubbade den inte! Sneglade på superstarka Emelie som bara matade på, gjord av stål, for sure!  #whut #nederlag #bitihopochkomigen #ensaktillattövapå, Dagens endorfinkick var burpees. Alltså är det möjligt att jag börjar gilla burpees? #hellisfrozenover Vi hann med lite kafferep också ;-) tills coachen kom och avbröt - alltså kan man inte få ha liiiite trevligt under tiden man tränar? Va? #baraskojar #hålltystochköristället. Pulsklockan levererade ca 130-140 på första rundan och 150-160 på andra så tumme upp på det. 

Trötta och svettiga och superstarka brudar! 


I morgon - PT-pass - gissa om jag ser fram emot det? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina