tisdag 15 december 2015

PT-pass # 38 - ett riktigt STARKT pass där jag bänkade FYRTIO kilo #galetnöjd #sågrymtstark

Det är en så jäkla cool känsla att känna sig stark! Det har jag liksom inte gjort innan i mitt liv. Jag - stark? Hur hände det liksom? Vänsteraxeln som bråkat lite senaste dagarna kändes inte av alls under passet idag så bara #woopwoop för hela slanten!

Nu jobbar jag och PT-Gustaf på ökad styrka och ökad muskelmassa ett tag och så får resten komma av sig själv ;-) Jag försöker ju bli lite mer uthållig i löpningen också så idag har jag börjat med 10 minuter i 6,40-tempo, hade en puls på ca 155-160 efter det så kändes helt klart okej, jag hade kunnat fortsätta en stund till utan problem, men roligare saker väntade :-D

Först lite core, inte jättetungt men en bra start :-) Sedan Bänkpress (eller först lite armhävningar men dom räknas knappt #haha) där den lilla lurifaxen till PT jag har fick mig att persa på 40 kilo. Fyra Nolla. 3 reps! Den stången som var helt omöjlig att lyfta för två veckor sedan och nu, bara UPP liksom! #stoltsomentupp Sedan körde vi enbenspress, coachen satte sprinten på 67,5 och ett "du skoj..." kom ur min mun innan jag rättade mig själv "nä just det, Gustaf skojar aldrig" #heltgalet Det var VRÅLtungt, på riktigt jag fattar inte riktigt attt jag lyckades pressa iväg den där plattan, men det gick ju! "Och jag hjälpte dig inte ens" sa coachen med ett stort flin :-D  Okej, vad gjorde vi sen... nu minns jag inte riktigt ordningen här men jag har gjort chins, smal rodd, smala latsdrag, ländrygg (med 10 kilo på ryggen!) bröstpress på bräda (med nio-kilos hantlar!!)



Avslutningen idag var tuff cardio, 2 minuter ski-erg, 2 minuter mits (kick och box) och avslutande 2.20 minuter tabata på spinningcykel. Hyfsat svårt få luft där sen och jag tror pulsbältet ljög lite för no chans in hell att jag "bara" hade 167 i puls ;-)

Nästa PT-pass är på söndag - då en repris på thai-passet från tidigare i höstas! Gissa om jag ser fram emot det ;-) #noshitsherlock #julklapptillmigsjälv

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack! Kändes så jäkla bra - och jag visste ju inte ens att jag gjrode det, jag trodde faktiskt att han lagt på 39 eftersom jag visste att vi skulle köra en vikt med bara "håll emot" på vägen ner... Har hyfsat svårt att jobba idag, armarna skakar heeeela tiden :-D

      Radera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina