måndag 28 december 2015

Äntligen fick jag dö grit-döden igen :-D #maxpulshereIcome

Tröttmössan sparkade sig själv ur sängen i morse, vad gör man inte för ett pass Grith Strength? Offra en sovmorgon? Alla dagar!

Idag ville lillebror följa med, tydligen är det orättvist att inte han också får träna på Motionshuset ;-) så medans jag körde Grit så "tränade" han med sin pappa. Vi föräldrar har verkligen otroligt stor inverkan på våra barns inställning till fysisk aktivitet! Plötsligt är att "träna" något normalt, något man gör och som är prioriterat, jag hoppas mina barn kan ta med sig den inställningen genom tonåren och in i vuxenlivet!


Grit Strength 14 - ett riktigt mördarpass, särskilt när man som jag kör Grit ytterst sporadiskt nuförtiden, #ohmygod #andasförbövelen, tog det lugnt i uppvärmningen men hade ändå en puls på 150 #haha #kallardudetlugnt, och sedan var jag i princip inte under 165 resten av passet, toppade på över 175 både i bearcrawl och burpees. Nu behöver jag knappt kolla på armen för att veta vad det står. När hjärnan checkar ut - då är jag över 175 ;-) skum känsla, att liksom inte kunna utföra enkla rörelser eller ens komma ihåg vad jag skulle göra härnäst, men också en bra känsla, det betyder att kroppen tvingas ut ur komfortzonen och det är där "the magic" happens! Utanför komfortzonen alltså!

Detta var del 1 av dagens träning - del 2 blir MoveIT i kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina