lördag 19 december 2015

Morgonträning - lite funktionell styrka och sedan cardio till svimningsgränsen #älskardet

Vill ju vara fräsch i kroppen till morgondagens thaipass så ingen tung styrka idag utan det blev jag och pilatesbollen för lite core-träning, några "sprattelfiskar" aka försök till chins och sedan tabata-avslutning.

Körde idag utan annan frukost än kaffedrinken så kroppen fick kämpa för att köra utan kolhydrater, det är bra ;-) då måste den ta av fettet #moahhhhh

Började med lite lätt uppvämning på roddmaskinen med fitnesspodden i öronen, rent uppvämningstempo så ca 2,30 per 500 meter.

Sedan testade jag en övning som jag såg en pt-bloggare visa, den var svår och bra. Liggandes på pilatesboll och lyfta diagonalt. Körde också crunches och knästående på bollen.





Gjorde försök på unassited chin och pullup och tja, målet var att göra en till jul men det kommer ju inte att hända ;-) men en kvarts gör jag #haha #inteensnära #nästajulkanske

Sedan över till cardio, hade tänkte köra 3x4 minuter men fick ge mig efter 2 omgångar, yrslig och lätt illamående kände jag att det nog inte var värt att köra ett varv till ;-) Jag gjorde en blandad kompott av squathopp i trx, snabba fötter på bräda och på golvet, höga knän, trx-sprint och skridskohopp. Lyckades inte få upp pulsen över 174 men låg på över 165 i princip alla 8 minuter så rätt go effekt på det ändå.

Nu vila och återhämtning och uppladdning inför morgondagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina