söndag 20 december 2015

PT-pass # 39 - återkomst till thaibox-lokalen och träningen var om möjligt ännu roligare den här gången!

Har sett fram emot det här passet i flera månader och mitt nyårslöfte får bli att verkligen försöka pussla ihop livet så att regelbunden thaiboxningsträning får plats i mitt liv. Det här helt enkelt världens bästa känsla att slå och sparka sig helt utmattad. #lovingeverysecond. Det måste vara nån slags rest av urtidsmänniskan i mig som gillar det "djuriska" i den här sortens träning och så får jag utlopp för aggressioner och blir lugn som en filbunke efteråt. Så skönt att använda kroppen på ett så komplett sätt, som ursprunglig lek fast för vuxna! Det är fortfarande lite läskigt att sparka mot PT-Gustaf, jag är lite rädd att träffa, försöker tänka att han fått betydligt värre smällar än mina :-D #noshitsherlock, om jag nu skulle råka träffa men det finns liksom en liten spärr där ändå. Den spärren har inte han ;-) tappar man garden får man skylla sig själv #moahhhh #därfickjagsåjagteg #nädetvarintejättehårt

Vi började idag med lite teknikträning, jag har fortfarande svårt med vridningen i höften, måste jobba med rörligheten där! Fick dessutom köra mer knän och även lite armbågar denna gång #såjäklaroligtsåjagdör Jag är klart "bodycombat"-skadad och har sinnessjukt svårt att börja slå med vänster #hursvårtkandetvara, inser också att mina krokar faktiskt har varit ganska fel i alla år, jag vrider inte tillräckligt på handleden, då gör det ont när man faktiskt träffar med kraft #detärsåmanlärsig #älskasmärtan. Ont gör det också när man sparkar och missbedömer avståndet och därför träffar med foten istället för smalbenet, gör man det dessutom flera gånger så.... #stupid #haha #straffaddirekt #blåfotnu.

När PT-Gustaf retat upp mig tillräckligt så blev mina frontkickar hyfsade (har inga illusioner om min storhet så jag fattar att han flyttade sig bakåt själv, men jag fick i alla fall känslan av att jag lyckades sparka bort honom), fick också till några slag där jag stod tillräckligt långt bort och därför slog ut hela slaget som kändes "klockrena". En vänsterkick "uppifrån och ner" lyckades jag också bra med!  Några riktigt bra och roliga kombinationer av typen "vänster-höger-krok, kick, armbåge, knä" körde vi och några mer fysinriktade med bara slag fort som tusan. Min kondition är mycket bättre nu så jag orkar ju mycket mer men trots det var jag totalt utmattad efter 50 minuter, genomsvettig och toklycklig. This is my shit, helt klart!

Avslutade med tuff bålträning och lite fotografering :-D  Resultatet av den ser ni här:











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina