måndag 30 november 2015

Då kickar vi igång träningsveckan med ett pass MoveIT #cirkelträningforthelife #hardworkbigreward

Storm på västkusten = minimalt med sömn och sedan lite trubbel att ta sig till jobbet men efter lite mer än 2 timmar var jag där! Trött som en tok på vägen hem och det hade varit lätt att tänka att jag nog inte skulle träna idag - men det gjorde jag inte! "No thinking allowed" som coachen brukar säga. Inte tänka. Bara göra. Så, ombyte och ett kopp kaffe och #kabooom så var jag redo!



I helgen har jag köpt mig en Garmin Vivofit med pulsband, en vän till en vän skulle sälja en begagnad och då nappade jag direkt! Jag har velat mellan "aktivitetsarmband" och "riktig" pulsklocka och i så fall vilket märke och med eller utan gps. Nu slapp jag välja. Idag därför premiär på att träna med pulsband.

Riktigt bra stationer idag på passet, flera nya övningar och därmed nya utmaningar! Armhävning och sedan lyfta på ena armen #skitsvårt - jag gjorde i alla fall tre på fötter! En hopp-övning som krävde att man tänkte - det är svårt med 160 i puls #haha #noshitsherlock och lite annat smått och gott. Jag fuskade egentligen bara på burpees där jag inte hoppade ut i första intervallen. Det borde jag ha gjort #efterklok. Vivofit-en var med och tja, jag har nog rätt bra koll ändå - på hur pulsen känns i olika intervaller alltså. Hur jag lärde mig det har jag inte en aning om men det är väl han den där coachen igen som på sitt vanliga sätt har smugit in kunskap jag inte ens visste jag behövde ;-) :-D. (Tänk om all "skola" kunde vara sån?) Så, när jag tänkte att "nu är det rätt jobbigt, är jag inte på 160 blir jag deppig" och - ja, då var jag på 160-165 när jag tänkte "nu kan jag andas igen, det här är nog 130 - ja, då var det 130. Ska bli kul att köra en tabata-omgång och se om jag kan lyckas trycka upp mig till 180.

Intressant också att jag en dag som idag när jag tycker att jag varit helt stillasittande och till och med fick skjuts till och från tåget av maken ändå skrapar ihop 8500 steg. Klart förvånande.

I morgon full jobbdag och sedan pt-timme! #wihooo #äntligentisdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina